Danmarkspremiere på ID.7 – elektrisk luksus, komfort og lang rækkevidde til nye skarpe priser fra 449.995 kr.

Volkswagens nye elektriske topmodel er landet i Danmark. Den 3. december kan danskerne opleve den nye ID.7, der sætter ny standard med imponerende komfort, rummelighed og lang rækkevidde til skarpe priser fra 449.995 kr. og et beskatningsgrundlag fra 419.995 kr. som firmabil.

Den tredje december sætter Volkswagen stikket i og sætter strøm til et nyt kapitel i mærkets elektrificering. Her kan danskerne besøge deres Volkswagen-forhandler og opleve e-mobilitet pakket ind i lækker komfort og luksus. Volkswagen løfter mærkets elektriske transformation til et nyt niveau med introduktionen af den luksuriøse ID.7, der med sin kombination af imponerende rummelighed, kørekomfort og lang rækkevidde vil sætte ny standard for elbiler i den store mellemklasse. ID.7 har allerede modtaget mange lovprisninger fra pressen og er kåret til Årets Businessbil 2024.

Efter den gode modtagelse fra presse og store forhåndsinteresse fra flåde- og privatkunder har Volkswagen hævet ambitionerne for den elektriske topmodel. Modelprogram og priser er revideret, hvilket betyder, at ID.7 står endnu stærkere i markedet på samtlige parametre. Den store ID.7 er nu gjort endnu mere tilgængelig med en ny indstigningsmodel til 449.995 kr., hvor billigste variant tidligere kostede 479.995 kr. Ny i modelprogrammet er også en ID.7 Style til 489.995 kr., der kommer med et særdeles omfangsrigt standardudstyr og leverer komfort på et niveau, der gør bilen til en ideel 100 % elektrisk langdistancevogn.

Indstigningsmodellen ID.7 Pro til 449.995 kr. er veludstyret og kommer blandt meget andet med et 100 % digitaliseret cockpit, der omfatter et nyt digitalt display foran rattet, et AR-head-up-display og et nyt intuitivt infotainmentsystem med 15” touchskærm. Interiøret tempereres effektivt af et nyt to-zoners klimaanlæg med adaptive ventilationsdysere, og på listen over standardudstyr finder du også nøglefri betjening, adaptiv fartpilot med Stop/Go, Blind Spot sensor og Lane Assist, og ID.7 Pro kører på 19” alufælge. Skal ID.7 Pro kører som firmabil har den et beskatningsgrundlag på 419.995 kr.

Ønsker man at forkæle sig selv med mere luksus og komfort, byder ID.7 Style til 489.995 kr. på et omfattende standardudstyr, der ikke lader noget tilbage at ønske. Inde i det rummelige og indbydende interiør har du ambiente-belysning i 30 valgfrie farver og el-betjente forsæder med indbygget massagefunktion, der yder optimal komfort på de lange ture.

ID.7 Style kommer med den store assistent-pakke, der kørslen mere sikker og afslappende. Blandt de mange assistentsystemer finder du Travel Assist, der holder en sikker afstand til den forankørende trafik og holder bilen i vognbanen, mens et bakkamera inklusiv 360 graders Area VieW giver et godt overblik, når ID.7 skal manøvrere på smalle steder. ID.7 er også udstyret med Park Assist Plus, der kan overtage og huske parkeringsmanøvrer.

IQ.Light-LED-Matrix-forlygter giver et suverænt lys under alle kørselsforhold, og de to forlygter er forbundne med en LED-lystribe, der giver ID.7 er unik lyssignatur i mørket. ID.7 kommer med et 532 liter stort bagagerum, og den el-betjente bagklap er en stor hjælp, hvis hænderne er optaget af fyldte bæreposer eller tunge kufferter. Metallak er inkluderet i prisen. Skal ID.7 Style kører som firmabil er beskatningsgrundlaget 449.995 kr.

Næsten tre meters akselafstand giver luksuriøse pladsforhold i interiøret, og en totallængde på næsten fem meter giver samtidig plads til et stort bagagerum med en kapacitet på 532 liter, hvortil der er nem adgang via en stor bagklap. ID.7 er stor, alligevel er den imponerende adræt og har en venderadius på kun 10,9 meter – det samme som en Golf.

En effektiv og 286 hk/545 Nm stærk elmotor sikrer, at ID.7 har et suverænt kraftoverskud under alle forhold. Et vindglat karrosseri medvirker til et lavt strømforbrug på mellem 14,2 og 14,5 kWh per 100 km ved blandet kørsel, hvilket giver en rækkevidde op til 618 km (WLTP). Det 77 kWh store batteri kan lynlades med op til 175 kW DC. Alt dette betyder, at det er muligt at nyde den elektriske køreglæde på de lange distancer.

Den 3. december kl 11.-16. kan ID.-familiens nye elektriske topmodel opleves Volkswagen-forhandlere i hele landet.