Euro NCAP giver Volkswagens nye Touran 5 stjerner

Euro NCAP giver Volkswagens nye Touran 5 stjerner

Den nye Touran, der kommer til Danmark i oktober måned, har netop bestået Euro NCAPs uafhængige sikkerhedstest med topkarakteren 5 stjerner. Dermed kan Volkswagens nye familiebil kalde sig for en af Europas sikreste biler.

Den overordnede vurdering fra Euro NCAP-organisationen – hvor Touran høster maksimale 5 stjerner – er sammenstykket af resultaterne fra fire deltest: Passagersikkerhed både for børn og voksne, fodgængerbeskyttelse og sikkerhedsassistentsystemer. Den nye Volkswagen Touran bestod alle fire tests med udemærkede resultater og er derfor blevet belønnet med de fem eftertragtede Euro NCAP-stjerner (European New Car Assessment Program). Det fine resultat er ikke mindst fremkommet på grund af, at Volkswagen har valgt at udstyre den nye Touran med en lang række sikkerhedssystemer og en sikkerhedsoptimeret karosseristruktur ligesom bilen også har en række innovative assistentsystemer, der gør kørslen endnu lettere og ikke mindst sikrere for både passagerer og medtrafikanter.

Siden 1997 anses Euro NCAP for den vigtigste målestok for trafiksikkerheden i Europa. I år har organisationen igen skærpet kravene for, at en ny bil kan opnå de maksimale 5 sikkerhedsstjerner. Ved de omfangsrige test af passagersikkerheden for voksne opnåede den nye Touran hele 88% af de maksimale points.Her blev følgende forhold ved bilen detaljeret undersøgt:

• Frontalsammenstød med en deformerbar barriere med 64 km/t
  • Frontalsammenstød med en massiv barriere med 50 km/t
  • Sidekollision med 50 km/t ind i bilens sidekonstruktion
  • Sidekollision mod pæl med 32 km/t

Den nye Touran opnåede også fine resultater i børnesikkerheden, blandt andet grundet bilens ISOFIX og top tether der sikrer, at barnesæderne sidder ordentligt fast i bilens sæder og som er en del af Tourans standardudstyr. Derved opnåede den nye Touran hele 89% af de mulige points indenfor børnebeskyttelse.

I kategorien fodgængerbeskyttelse høstede Touran 71% af de mulige points, her blev der særligt givet anerkendelse for detaljer ved Tourans karosse, der mindsker risikoen for kvæstelser af fodgængere ved påkørsel.

Den nye Touran bliver en af de sikreste MPV-biler på det danske markedet, hvilket de 5 Euro NCAP-stjerner understreger, men som bl.a. bunder i, at Volkswagen har valgt at udstyre den nye familiebil, med et meget omfattende standardudstyr, der bl.a. omfatter syv airbags, Isofix-beslag på alle fem bagsæder, multikollisionsbremse, træthedsregistrering og front assist inkl. City Emergency Brake. Touran kommer til Danmark i næste måned, men kan allerede nu bestilles hos de danske Volkswagen-forhandlere.

Se mere om den nye Touran på http://www.volkswagen.dk/da.html

Tags

Volkswagen er siden 2011 det bedst sælgende bilmærke i Danmark. I 2020 solgte mærket 24.770 personbiler og 4.143 biler til erhvervslivet. De seneste år har Volkswagen kørt en modeloffensiv indenfor SUV-segmentet med introduktionen af succesfulde modeller som T-Cross, T-Roc, Tiguan og Touareg, men også modeller som Polo, Golf og Passat er populære hos danskerne. Volkswagen tog hul på en ny epoke med den nye ID.3 elbil, der agerer spydspids i mærkets omfattende satsning indenfor e-mobilitet. ID.3 er starten på en helt ny familie af elbiler, der med tiden ville dække mange forskellige segmenter.

Hos Volkswagen arbejder vi ud fra målsætningen om at skabe landets mest tilfredse kunder, der skal have kvalitetsprodukter og god service til fair priser. Volkswagen Danmark har ca. 40 ansatte og Mads Nør Lauvring er direktør for Volkswagen Personbiler og Ib Jakobsen for Volkswagen Erhvervsbiler. Volkswagen er en del af Skandinavisk Motor Co., der står for importen af Volkswagen erhvervs- og personbiler, SEAT og Skoda. Vi har hovedsæde i Brøndby og på landsplan er vi ca. 1.300 ansatte i Skandinavisk Motor Co. hvis administrerende direktør er Lars Kornelius.

Pressekontakt Pressechef Volkswagen Personbiler Dammark