Volkswagens hybridbiler fås nu også på privatleasing

Privatleasing på Volkswagens hybridbiler Golf GTE og Passat GTE

En voksende kundegruppe i Danmark foretrækker at lease frem for at eje bilen, derfor tilbyder Volkswagen nu også sine plug-in-hybridbiler som privatleasing. Priserne starter ved 5.549 kr./md.

Golf GTE - Volkswagens første serieproducerede plug-in-hybridmodel - blev introduceret i Danmark i april måned 2015, og efter halvandet år på markedet er Golf GTE den mest populære plug-in-hybrid på det danske marked. I april 2016 introducerede Volkswagen storebror Passat GTE – der også fås i en stationcar-udgave under navnet Passat Variant GTE på det danske marked, og også den har danskerne taget godt imod. Da der på det danske bilmarked er en stigende tendens, til at flere ønsker at lease deres bil frem for at eje den, tilbyder Volkswagen nu også hybrid-modellerne til attraktive privatleasing-ydelser.

Sport, komfort og el-bil i én pakke.

Både Golf og Passat GTE kombinerer med deres plug-in-hybrid-teknologi overlegen motorkraft og sportslige præstationer med elbilens suveræne kørekomfort. Den unikke køreoplevelse og den attraktive leasingpris gør GTE-modellerne til et stærkt kort i den store familie Volkswagenfamilie. Kunderne har taget godt imod GTE-brandet, og kimen er lagt til, at succesen fortsætter – ikke mindst når Volkswagen nu med privatleasingtiltaget gør det endnu lettere at erhverve sig en Golf eller Passat GTE, og begge modeller er stærke og spændende alternativer til konventionelt motoriserede biler.

Golf GTE er udstyret med to motorer, henholdsvis en 150 hk 1,4-liters TSI-turbobenzinmotor og en 102 hk el-motor, der har en samlet systemydelse på 204 hk. El-motoren får strøm fra en lithium-ion-batteripakke, der har en kapacitet på 8,8 kWh og som udgør de 120 kg af Golf GTE’s samlede vægt på 1.524 kg. Transmissionen i Golf GTE er en seks-trins DSG-gearkasse specielt udviklet til hybrid-drivlinjen, og selve el-motoren er integreret i DSG-gearkassen. Kører Golf GTE udelukkende på strøm, er topfarten begrænset til 130 km/t, men ”forlanger” speederfoden samtlige 204 hk i aktion, kan Golf GTE runde 100 km/t på 7,6 sekunder og nå en topfart på 222 km/t.

Teknologien i de to modeller er grundlæggende ens, men Passat GTE har en 115 hk elmotor, en 156 hk 1,4-liters turboladet benzinmotor, en 6-trins DSG-gearkasse og et 9,9 kWh Lithium-Ion-batteri. Sammenlagt har Passat GTE en samlet systemydelse på hele 218 hk og en topfart på 225 km/t. 0-100 km/t når Passat GTE på 7,4 sek.. I både Golf GTE og Passat GTE kan de to motorer benyttes på forskellige måder ved, at føreren vælger blandt tre køreprogrammer på touchskærmen eller med et tryk på en knap, så drivlinjen altid er optimeret til den specifikke kørselssituation. Begge biler kan køre op til 50 km på ren el. Hybridteknologien garanterer dog med sin kombination af el- og benzinmotor, at man altid kommer frem til sit mål, da bilen ganske enkelt skifter til benzinmotoren, hvis batteriet er tomt.

GTE-modellerne er ikke kun veludstyret i motorrummet, standardudstyret er omfattende og byder i Golf GTE på LED-for og baglygter, 16” Astana letmetalfælge, 6-trins DSG-gear, Multifunktionslæderrat med DSG-gearskiftefunktion, Fartpilot, Kørecomputer Premium og Radiosystem Composition Media med 5,8” touchskærm, 8 højttalere og Bluetooth mobilteleforberedelse. Når man privatleaser en Golf GTE følger der der ud over parkeringssensorer for og bag, bakkamera, el-klabbare sidespejle og områdebelysning med i leasingydelsen.

Til Passat GTE og Passat Variant GTE får man C-formet LED-kørelys og sorte horisontale finner i hver side. 17” London-alufælge hører også til Passat GTE-looket. Instrumenteringen og det standardmonterede Composition Media radiosystem med 6,5” touchscreen og BlueTooth er tilpasset Passat GTE’s specielle drivlinje. Passat GTE er udstyret med det smarte CarNet e-remote, hvor du via din smartphone kan programmere opvarmning af kabinen, starte eller stoppe opladning, se opladningsniveauet og rækkevidden på strøm, vise kørselsdata som gennemsnitshastighed og køretid, eller du kan se, hvor din Passat GTE er parkeret, når du har været rundt i byen. Med i leasingydelsen på Passat GTE-modellerne hører desuden navigationen Discover Media og 36 måneders car-net.

Privatleasingydelserne starter ved 5.549 kr/md for Golf GTE og med en engangsydelse på 15.000 kr. Passat GTE og Passat Variant GTE starter ved hhv 6.399 kr./md og 6.499 kr/md og en engangsydelse på 25.000 kr.

Hele privatleasingprogrammet og GTE-modellerne kan ses på www.volkswagen.dk