Volkswagen åbner for bestillinger af Passat og Tiguan plug-in-hybrid

Volkswagen åbner for bestillinger af Passat og Tiguan plug-in-hybrid

• Passat eHybrid og Tiguan eHybrid kan bestilles nu med levering til sommmer
  • Ny plug-in-hybrid-drivlinje med op til 132 km elektrisk rækkevidde
  • Mulighed for lynladning med op til 50 kW
  • Passat eHybrid koster fra 479.995 kr. og Tiguan eHybrid fra 474.995 kr.
  • To plug-in-hybrid-drivlinjer med 204 hk og 272 hk

Volkswagen var blandt de første til at tilbyde plug-in-hybrid-teknologien i firmabilsklassen med introduktionen af Passat GTE i 2015. Det blev hurtigt en eftertragtet model på grund af en velafbalanceret kombination af el- og forbrændgmotor, der gav mulighed for at kombinere nulemissionskørsel, elektrisk kørekomfort og forbrændingsmotorens lange rækkevidde. Plug-in-hybrid-drivlinjen, der kombinerede en 1,4 TSI-motor, en 115 hk elmotor, et 13 kWh-batteri og havde en elektrisk rækkevidde på op til 50 km, blev populær i både Golf, Passat og Tiguan.

Nu introducerer Volkswagen en nyudviklet plug-in-hybrid-drivlinje i de nye generationer af Passat og Tiguan. Denne drivlinje består af en 1,5 TSI turbobenzinmotor, en 115 hk/330 Nm stærk elmotor, en seks-trins DSG-gearkasse og et 19,7 kWh-batteri.

Plug-in-hybrid-drivlinjen kommer i to versioner med en systemydelse på henholdsvis 204 hk/350 Nm og 272 hk/400 Nm. Elmotoren er den samme i de to drivlinjer, men 1,5 TSI-turbobenzinmotoren yder 150 hk i basisversionen og 177 hk i topversionen.

En ny lader ombord i bilen betyder, at den kan lade med op til 11 kW AC ved ladeboksen hjemme og hurtiglade med op til 50 kW DC ude, hvor den under optimale betingelser kan lade fra 10 til 80 % strøm på batteriet på 25 minutter. Med den nye generation plug-in-hybrid-drivlinje er den elektriske rækkevidde mere end fordoblet og er nu op til 132 km (WLTP) afhængigt af bilens udstyr.

Passat med elektrisk køreglæde fra 479.993 kr.

Plug-in-hybrid-versionen af Passat bar tidligere betegnelsen GTE, men i den nye generation Passat har denne drivlinje betegnelsen eHybrid og tilbydes i udstyrs-versionerne Business, Elegance og R-Line. Priserne starter ved 479.993 kr. (Beskatningspris: 429.995 kr.) for en Passat eHybrid Business med 204 hk, der er i stand til at accelerere fra 0 til 100 km/t på 8,1 sek. og nå en topfart på 220 km/t. Her er den elektriske rækkevidde op til 132 km (WLTP). Standardudstyret i Passat eHybrid Business omfatter bl.a. Digital Cockpit Pro, Navigation Discover Media, forsæder med el-justerbar lændestøtte og massagefunktion og en assistentpakke med Travel Assist inkl. Lane Assist.

Samme 204 hk-drivlinje tilbydes også i udstyrsversionen Elegance til 509.995 kr. (Beskatningspris: 459.995 kr.), hvor standardudstyret også byder på LED-Matrix-forlygter, navigationssystem med 15” touchskærm, Head-up-display og nøglefri betjening inkl. el-betjent bagklap med Easy-open/close-funktion.

Passat eHybrid Elegance tilbydes også med den stærkere 272 hk-drivlinje til priser fra 549.995 kr. (Beskatningspris: 499.995 kr.), hvor accelerationen for 0 til 100 km/t klares på 7,1 sek., og topfarten er 225 km/t.

Passat eHybrid med 272 hk tilbydes også som den sportslige R-Line topmodel til 589.995 kr. (beskatningsværdi: 539.995 kr.). Standardudstyret følger Elegance-versionen med undtagelse af R-Line ekteriørstyling inkl. 18” Coventry letmetalfælge, styretøj med progressiv udveksling og sportsundervogn og interiør med ergoActive sportssæder med R-Line indtræk, sort loftbeklædning og pedaler i børstet ædelstål.

Du kan finde mere information om Passat eHybrid-modellerne på volkswagen.dk

Tiguan – den alsidige SUV

Tiguan er Volkswagen-mærkets mest solgte model på verdensplan, og nu er den nye og tredje generation af den populære SUV landet hos de danske Volkswagen-forhandlere. Den tilbydes i forvejen med et bredt udvalg drivlinjer bestående af diesel-, benzin- og eTSI-mild-hybrid-motorer. Med tilføjelsen af eTSI-modellerne med de nye plug-in-hybrid-drivlinjer, der har op til 128 km (WLTP) elektrisk rækkevidde, favner Tiguan bredt i forhold til at kunne opfylde kundernes forskellige kørselsbehov.

I Tiguan kan Volkswagens nye plug-in-hybrid-teknologi fås til priser fra 474.995 kr. (Beskatningspris: 424.995 kr.), hvor den kommer med 204 hk, 128 km elektrisk rækkevidde og Business-udstyrsniveau, der bl.a. byder på 17” Bari-letmetalfælge, Navigation Pro og infotainmentanlæg med 12,9” touchskærm og tre-zoners klimaanlæg.

Tiguan eHybrid med 204 hk leveres også i en Elegance-version til 534.995 kr. (Beskatningspris: 484.995 kr.), hvor standardudstyret er blevet suppleret med de avancerede HD-LED-Matrix-forlygter, LED-baglygter med dynamisk sideblink, Sportkomfort-forsæder, 18” Napoli-letmetalfælge og den store assistentpakke med Travel assist inkl. Lane Assist og bakkamera med 360 grader Area VieW.

Tiguan eHybrid Elegance tilbydes også med den kraftige 272 hk/400 Nm plug-in-hybrid-drivlinje til priser fra 569.995 kr. (Beskatningspris: 514.995 kr.). Med denne drivlinje er Tiguan i stand til at accellere fra 0 til 100 km/t på blot 7,2 sek. og videre til en topfart på 215 km/t. Ønsker man kun at køre på strøm, rækker en opladning op til 122 km (WLTP) under optimale betingelser.

Er ønsket en Tiguan, der visuelt matcher den 272 hk stærke plug-in-hybrid-drivlinjes suveræne motorkraft, tilbydes den som sportslig R-Line topmodel til priser fra 629.995 kr. (Beskatningspris fra 574995 kr.).

Med R-Line-styling skiller denne version sig ud med et markant og dynamisk frontdesign og sportslige 19” Coventry-letmetalfælge. Interiøret emmer af sportsappeal med Sportkomfort-forsæder beklædt med R-Line-betræk, R-Line dekorindlæg på instrumentbordet, sort himmel og læderbeklædt R-Line multifunktionssportsrat. Udover dette har Tiguan eTSI R-Line også et omfattende komfort- og sikkerhedsudstyr såsom de avancerede HD-Matrix-forlygter, Travel assist, nøglefri adgang og ambientebelysning i 30 valgfrie farver.

Tiguan eHybrid kan bestilles nu med forventet leveres til sommer. Du kan finde mere information om de nye Tiguan eHybrid-modeller i på volkswagen.dk.