Volvo C40 Recharge får 5 stjerner i Euro NCAP

C40 Recharge fortsætter Volvo Cars' lange række af 5-stjerne-bedømmelser i Euro NCAP

Den fuldelektriske Volvo C40 Recharge får 5 stjerner i Euro NCAP’s sikkerhedstest i 2022 og slutter sig dermed til rækken af de mest sikre biler på vejene i dag. Bedømmelsen fortsætter Volvo Cars' lange række af 5-stjerner i Euro NCAP-testen, idet alle testede Volvo-modeller, der er til salg i dag, er har modtaget fem stjerner i deres respektive Euro NCAP-vurderinger.

C40 Recharge scorede særligt godt på passagersikkerhed og førerassistance, takket være det mest omfattende standardsikkerhedsudstyr i sin klasse. Blandt andet hjælper disse sikkerhedsteknologier føreren med at opdage og undgå kollisioner og forblive i sin bane.

"Vi stræber altid efter at være førende inden for sikkerhed," udtaler Malin Ekholm, chef for Volvo Cars Safety Centre. "Det betyder, at vi i alle vores biler overholder strenge sikkerhedsstandarder, som vi har været med til at etablere mange af igennem tiden. Uanset hvilken Volvo man måtte vælge, vil man køre i en af de sikreste biler på markedet."

Fremtiden er elektrisk

C40 Recharge blev lanceret i 2021 og er Volvo Cars' anden fuldelektriske model. I de kommende år planlægger Volvo Cars at udrulle en helt ny generation af rene elbiler. Volvo Cars var den første etablerede bilproducent, der forpligtede sig til en altomfattende elektrificering, og sigter mod kun at sælge rene elbiler inden udgangen af 2030.

Virksomheden har som målsætning, at halvdelen af dens globale volumen allerede i 2025 skal bestå af rene elbiler. Som en afspejling af Volvo Cars' ambition om at være brancheførende inden for sikkerhed er sigtet med den kommende generation af Volvo-modeller derudover at sætte nye standarder inden for sikkerhed.

Volvo Cars blev grundlagt i 1927. I dag er det et af de mest velkendte og respekterede bilmærker i verden med salg i omkring 100 lande. I 2020 solgte Volvo Cars 661.713 biler på verdensplan. Volvo Cars har siden 2010 været ejet af kinesiske Zhejiang Geely Holding.

I december 2020 beskæftigede Volvo Cars cirka 40.000 (41.500) fuldtidsansatte. Volvo Cars’ hovedkontor, produktudvikling, marketing og administration er hovedsageligt placeret i Göteborg, Sverige. Volvo Cars’ hovedkontor for APAC regionen ligger i Shanghai. Det Amerikanske hovedkontor ligger i Mahwah, NJ. Virksomhedens primære bilproduktionsanlæg er placeret i Göteborg (Sverige), Gent (Belgien), South Carolina (USA), Chengdu og Daqing (Kina).

Volvo Cars har til formål, at give kunderne en Premium oplevelse og en frihed ’to move in a personal, sustainable and safe way’. Denne ambition afspejles i en række forretningsambitioner: I midten af dette årti sigter virksomheden mod, at halvdelen af det globale salg skal bestå af fuldelektriske biler, halvdelen af salget skal være online og halvdelen af virksomhedens software løsninger skal være egenudviklet. Volvo Cars forpligter sig også til en løbende reduktion af sit CO2-fodaftryk med ambitionen om at være en klimaneutral virksomhed inden 2040.