Volvo XC40 Recharge Glacier Silver

Volvo Cars opnår IIHS Top Safety Plus certificering af hele sit modelprogram

Den fuldelektriske Volvo XC40 Recharge er blevet tildelt TOP SAFETY PICK PLUS (TSP +) af det amerikanske institut for Highway Safety (IIHS). Tilføjelsen af XC40 Recharge betyder, at Volvo Cars nu er det eneste mærke, der opnår TSP + på tværs af hele sin produktportefølje.

Volvo XC40 Recharge er den første fuldelektriske SUV i mellemklassen, der modtager denne certificering. Volvo Cars satte endnu en rekord i februar måned som den bilproducent med flest TSP+ udnævnelser siden 2013, hvor prisen blev indført. IIHS tildeler TSP + status til køretøjer med det højest mulige sikkerhedsniveau. Volvo Cars modtog ni TSP + -priser i februar, fem i marts og nu en i april, i alt 15 priser i 2021.

Volvo Cars’ fokus på at gøre sikkerhedssystemer til standard i sine modeller, inklusiv advarsel om kollision, automatisk nødbremsning kombineret med avancerede 'Safety Assistance' systemer til beskyttelse af fodgængere og cyklister, cementerer virksomhedens fokus på sikkerhed i og udenfor bilen.

”Uanset karosseritype, motor eller trimniveau yder enhver Volvo optimal sikkerhed, skulle uheldet være ude," udtaler Anders Gustafsson, Administrerende direktør for Volvo Car USA. ”Vi er stolte af, at IIHS har anerkendt dette ved at tildele et Top Safety Pick Plus til alle de køretøjer, vi producerer i dag. Intet andet firma er før blevet tildelt denne ære på tværs af alle sine modeller. ”

Den fuldelektriske Volvo XC40 Recharge slutter sig til følgende køretøjer, der tjener TSP +

• Volvo S90

• Volvo S90 Recharge

• Volvo V90

• Volvo V90 Cross Country

I februar modtog følgende modeller TPS +

• Volvo S60

• Volvo S60 Recharge

• Volvo V60

• Volvo V60 Recharge

• Volvo XC40

• Volvo XC60

• Volvo XC60 Recharge

• Volvo XC90

• Volvo XC90 Recharge

Volvo Cars’ vision er, at ingen skal miste livet eller blive alvorligt såret i en ny Volvo. Volvo har løbende introduceret nye sikkerhedsforanstaltninger, herunder en hastighedsbegrænser i alle nye Volvo-biler, ’run off road mitigation’ og en ny serie af sikkerhedssensorer, der er blevet introduceret sammen med den fuldelektriske Volvo XC40 Recharge.

Volvo Cars i 2022
Volvo Car Group registrerede et driftsresultat på 23,3 milliarder SEK. Omsætningen i 2022 beløb sig til 330,1 milliarder SEK, mens det globale salg nåede op på 615.121 biler.

Volvo Cars blev grundlagt i 1927. I dag er det et af de mest velkendte og respekterede bilmærker i verden med salg i omkring 100 lande. Volvo Cars er børsnoteret på børsen Nasdaq Stockholm, hvor det bliver handlet under “VOLCAR B”. Volvo Cars har siden 2010 været ejet af kinesiske Zhejiang Geely Holding.

Volvo Cars har til formål at give kunderne en premium-oplevelse og en frihed ’to move in a personal, sustainable and safe way’. Dette afspejles i ambitionen om at blive en fuldt elektrisk bilproducent inden 2030. Volvo Cars forpligter sig også til en løbende reduktion af sit CO2-fodaftryk med ambitionen om at være en klimaneutral virksomhed inden 2040.

I december 2022 beskæftigede Volvo Cars cirka 43.200 fuldtidsansatte. Volvo Cars’ hovedkontor, produktudvikling, marketing og administration er hovedsageligt placeret i Göteborg, Sverige. Virksomhedens primære bilproduktionsanlæg er placeret i Göteborg (Sverige), Gent (Belgien), South Carolina (USA), Chengdu, Daqing og Shanghai (Kina). Volvo Cars’ R&D og design foregår i Göteborg (Sverige), Camarillo (USA) og Shanghai (Kina).