The William Blakes er klar med ny single. "Give it a Try” udkommer i dag.

The William Blakes er klar med ny single. "Give it a Try” udkommer i dag.

Et af Danmarks helt store profilbands er nu klar til at præsentere 2. singleudspil fra den kommende nye plade.  De 4 medlemmer af The William Blakes, med forsanger Kristian Leth i front, har langt oppe i de svenske skove arbejdet på helt nyt materiale og nu er den nye single ”Give it a Try” klar til at se dagens lys.

"Give it a Try" er en sang til alle dem der bliver slået ud af historierne i nyhederne, af det uoverskuelige i verdenssituationen, i de dystre fremtidsudsigter. Det er en sang til vores generation. Om at prøve alligevel. Om at løfte blikket og se på hinanden. Om at turde tro, bare i det små, på alt det gode”, forklarer Kristian Leth.

Det nye udspil er med fængende uptempo harmonier og referencer til britpoppen et velkendt gensyn med The William Blakes, men udgangspunktet for musikkens tilblivelse er ganske nyt. Uden et sikkerhedsnet gik de 4 medlemmer nemlig i studiet og lod sangene forme sig i det sammenspil der opstod mellem trommer, guitar, keyboards og bas.

”Det er en musikerkliché, og vi har altid undgået den måde at spille på. Men det var en fantastisk oplevelse.  Det, man hører, er det, vi har stået og spillet i rummet. Sådan har vi ikke arbejdet før. Men det var rigtigt for os at prøve, for vi havde brug for at tabe kontrollen.”

The William Blakes har altid arbejdet under et mantra der hedder Ingen Frygt. Men på det sidste har bandet fundet ud af, at der er en ting, de frygter. Nemlig at gå i opløsning og ikke have mulighed for at lave musik sammen.

The William Blakes – Give it a Try

iTunes http://smarturl.it/GIATiTns

Spotify http://smarturl.it/GIATsptfy

Wimp http://smarturl.it/GIATwimp

Katja Lynge

Promotion Manager Internationale artister 22122408

Warner Music Denmark er en del af Warner Music Group - et af verdens førende pladeselskaber.

Warner Music Denmark er en del af Warner Music Group – et af verdens største musikselskaber. På verdensplan har Warner tilknyttet mere end 1000 kunstnere, der spænder over alle musikgenrer og -markeder. I Danmark ejes/distribueres labels som Atlantic, Elektra, Parlophone, Warner Bros. Records med flere, der repræsenterer navne som Bruno Mars, Ed Sheeran, Coldplay, Muse, Michael Bublé samt danske kunstnere som Kim Larsen, Christopher, Djämes Braun, The Mountains, Ena, Clemens, Jokeren, The William Blakes blandt mange andre. Warner Music Denmark indgår i en Nordisk region, og har 20 medarbejdere på kontoret i København.

Warner Music Denmark
Falkoner Allé 7, 3