Turboweekend klar med intim-ep - Shadow Sounds ude d. 29. april

Turboweekend klar med intim-ep - Shadow Sounds ude d. 29. april

Da Turboweekend tilbage i februar begav sig ud på en kort intim-tour med minimalistisk opsætning, var det ikke med ambitionen om en udgivelse. Ikke desto mindre var responsen på de omarrangerede udgaver af bandets store hits som ”Trouble Is” og ”On My Side” fra dansable pop-synth til mere inderlige arrangementer så overvældende, at bandet nu udgiver EP’en ”Shadow Sounds” d. 29. april.

Turboweekend, der af de fleste er kendt for en massiv elektronisk lyd leveret med energisk attitude, har ikke tidligere turneret med en nedskaleret opsætning. Men på sidste års Spot-festival, hvor forsanger Silas Bjerregaard fortolkede Turboweekends sange med pianisten Gustaf Ljunggren, viste materialet sig fra en helt ny og meget fantastisk side. Det blev begyndelsen på en helt ny versionering af bandets udtryk, som for alvor blev introduceret på den komplet udsolgte intim-tour i vinter.

Arbejdet med at omarrangere de etablerede hits til den mere intime opsætning har været både udfordrende og spændende. ”Det var vigtigt, at sangene fik et nyt liv. Nedskaleringen ændrer virkelig oplevelsen af numrene - tekstforståelsen er blevet større og der er nok blevet lidt mere plads til eftertænksomhed”, forklarer forsanger Silas Bjerregaard, ”Og så har vi valgt at gøre indspilningerne dogme-agtige, så de lyder fuldstændigt som de gjorde på touren da vi spillede dem live. Ikke noget med stort kor og ekstra keyboards. Bare os fire.”

”Shadow Sounds” – hvis titel er inspireret af balladen ”Shadow Sound” fra bandets debutalbum ”Night Shift” - er ment som en følsom stille tvilling, der med smukke down-tempo arrangementer af numre fra hele Turboweekends bagkatalog skal bringe lytteren tilbage til intim-tourens stemning: et rum hvor fortiden fortolkes så nye oplevelser fødes.

Trackliste:

1.  Into You

2.  Shadow Sound

3.  On My Side

4.  Trouble Is

5.  I Forgot

6.  Neverending

www.turboweekend.com

Nicola Jackson

Pressekontakt Promotion Manager Katja Lynges barselvikar pr. 1. marts +4540720292

Warner Music Denmark er en del af Warner Music Group - et af verdens førende pladeselskaber.

Warner Music Denmark er en del af Warner Music Group – et af verdens største musikselskaber. På verdensplan har Warner tilknyttet mere end 1000 kunstnere, der spænder over alle musikgenrer og -markeder. I Danmark ejes/distribueres labels som Atlantic, Elektra, Parlophone, Warner Bros. Records med flere, der repræsenterer navne som Bruno Mars, Ed Sheeran, Coldplay, Muse, Michael Bublé samt danske kunstnere som Kim Larsen, Christopher, Djämes Braun, The Mountains, Ena, Clemens, Jokeren, The William Blakes blandt mange andre. Warner Music Denmark indgår i en Nordisk region, og har 20 medarbejdere på kontoret i København.

Warner Music Denmark
Falkoner Allé 7, 3