Ny topmoderne fabrik under opførelse

Ny topmoderne fabrik under opførelse

En af Danmarks største leverandører af byggematerialer og -løsninger - Saint-Gobain Weber A/S - tager til sommer første spadestik til en ny topmoderne fabrik i Karlstrup.
Den nye produktionsenhed bygges ud fra topmoderne fabriksprincipper med fokus på sikkerhed, energiforbrug og medarbejdertrivsel.

På den nye fabrik effektiviseres produktionsprocesserne, støjniveau og støvudslip formindskes, sikkerhedsforhold optimeres og energiforbruget reduceres – alt sammen initiativer til gavn for kunderne, medarbejderne og miljøet, lover fabrikschef Henrik Bech Jensen, Weber, Karlstrup.

- Som følge af den stigende efterspørgsel fordobler vi kapaciteten på vores nye fabrik, blandt andet gennem etablering af et splinternyt blandetårn.
Det moderne blandetårn vil øge effektiviteten og samtidig reducere vores energiforbrug med mere end 50 %, hvilket er et stort plus for miljøet, forklarer Henrik Bech Jensen, som glæder sig til, når fabrikken står færdig i løbet af 2014.Weber flytter allerede nu produktionen af vådmørtel fra Karlstrup til fabrikken i Brabrand og samler samt effektiviserer i denne forbindelse produktionen.

Velkommen til Saint-Gobain Weber !

Vi er kendt som førende leverandør af kvalitetssikrede og innovative løsninger til byggeriet, udviklet i tæt samarbejde med kunder og samarbejdspartnere.
Vores produkter og løsninger anvendes til såvel nybyggeri som renovering samt til professionelle og "gør-det-selv”-folket og forhandles i tømmerhandler og byggemarkeder over hele landet.

Vores sortiment omfatter specialprodukter og løsninger til: Fundament, terrændæk, kældervægge, fugtisolering, opmuring, pudsning og overfladebehandling, facadeisolering, gulvopbygning, vådrum, vandtætning, fliseopsætning, restaurering, fugtregulering og betonrenovering.

Alle vores produkter er fremstillet af naturlige råstoffer som ler, sand, kalk og cement. Vi mener nemlig, at det bedste byggeri er det, som både er i harmoni med mennesker og miljø. Vi forsøger derfor at skabe balance mellem materialer, miljø og de mennesker, der skal bo og arbejde i de færdige bygninger.
Som en del af den internationale byggekoncern Saint-Gobain har vi både lokalkendskabet og det globale netværk, der gør, at vi kan tilbyde opdateret international byggeviden, stor knowhow og professionel rådgivning.

Saint-Gobain Weber
Silovej 3