Priskonkurrencen ”Saint-Gobain Habitat Award” 2014 er skudt i gang

Den samlede præmiepulje som arkitektstuderende i Danmark kan konkurrere om er på 75.000 kr. Vinderen får 50.000 kroner, mens anden- og tredjepladsen udløser henholdsvis 20.000 kroner og 5.000 kroner.

Innovativ og bæredygtig arkitektur i Danmark

Saint-Gobain i Danmark har indstiftet prisen for at støtte talentudviklingen blandt arkitektstude-rende og dermed sætte fokus på innovativ og bæredygtigt arkitektur. Prisen vil gå til studerende, der har noget særligt på hjerte, og som brænder for at gøre en forskel indenfor deres felt. Konkurrencen er udviklet i samarbejde med de to danske arkitektskoler i København og Aarhus.

Priskonkurrencen er nu åben for indlevering af projekter, og vinderne vil blive kåret i september af en Jury, der blandt andet omfatter arkitekt Kasper Guldager fra 3XN, arkitekt Anna Maria Indrio fra C.F. Møller og General Delegate Thierry Lambert fra Saint-Gobain.

Ud over Weber støttes priskonkurrencen af følgende Saint-Gobain brands: Ecophon, Gyproc, Isover, Vetrotech, Glassolutions og Saint-Gobain Glass.

Læs mere om konkurrencen her: http://www.saintgobain-habitataward.dk/om+prisen

• Bygning, ejendom

• weber
  • saint-gobain weber
  • kunstakademiet arkitektskolen
  • arkitektskolen aarhus
  • bæredygtigt byggeri
  • innovativt byggeri
  • priskonkurrence

Weber er kendt som førende leverandør af kvalitetssikrede og innovative løsninger til byggeriet, udviklet i tæt samarbejde med kunder og samarbejdspartnere.
Webers produkter og løsninger anvendes til såvel nybyggeri som renovering samt til professionelle og til "gør-det-selv”-folket og forhandles i tømmerhandler og byggemarkeder over hele landet.

Webers sortiment omfatter specialprodukter og løsninger til: Fundament, terrændæk, kældervægge, fugtisolering, opmuring, pudsning og overfladebehandling, facadeisolering, gulvopbygning, vådrum, vandtætning, fliseopsætning, restaurering, fugtregulering og betonrenovering.