weber.therm plus ultra - en førsteklasses isoleringsløsning fra Weber

Produktet anvendes til isolering af både nye og gamle huse på underlag af murværk, beton, Leca® blokke eller porebeton – og er markedets slankeste og mest effektive løsning.

Det højisolerende, ultraslanke system til udvendig facadeisolering består af weber.therm RS022 plus ultra-isoleringsplader og mineralsk puds og afsluttes med en farvet overfladebehandling fra Weber.

Maksimal isoleringsevne - minimal tykkelse
weber.therm plus ultra kan bruges til alle byggerier – boliger og erhvervsejendomme - og er særligt velegnet til facadeisolering af bygninger, hvor en slank systemopbygning er et krav.

Efterisolering med slanke løsninger betyder, at man i mange tilfælde kan undgå at ændre eksisterende udhæng og tagkonstruktioner, hvilket betyder store besparelser. Ligeledes undgår man at flytte indvendige elinstallationer og rør, fordi isoleringen foretages udvendigt.

Systemet kan også anvendes til renovering af både nye og gamle facader, der er beskadigede og revnede.
Om facadeisoleringssystemet siger Mads Trøst, produktchef, Weber:

- Vores højeffektive og meget slanke facadeisoleringssystem, weber.therm plus ultra, har en førsteklasses isoleringsværdi på 0,20 W/m·K - og dermed en unik isoleringsevne. Den slanke løsning gør, at man kan bevare det oprindelige udtryk på huset og alligevel spare mest mulig energi. Interessen for løsningen er overvældende. Og det er jo meget positivt – både for miljøet og for kundernes tegnebøger!

FAKTA – weber.therm plus ultra
  • Til renovering og nybyggeri· Ultraslank løsning – hele 46 % mindre end andre systemer
  • Førsteklasses isoleringsværdi Lambda = 0,020 W/m·K
  • ETA-godkendt system (European Tecnical Approval), der giver sikkerhed for lang levetid
  • Isolering af eksisterende byggeri til lav energiklasse
  • Nybyggeri med slankere ydervægge og større boligareal (6-8 m2 mere pr. bolig)
  • Trykfast bakkelit-isolering belagt med glasvæv på begge sider
  • Ubrandbart system - brandtestet og godkendt til alle konstruktionstyper
  • Fås i tykkelser fra 20 til 200 mm
  • Varmebesparende
  • Giver et sundt indeklima
  • Ny, flot og stærk facade
  • Hurtig og enkel montering
  • Stærk, vejrbestandig og lysægte dekorationspuds uden biocider med weber.pas 481 top
  • weber.pas 481 top har vundet miljø- og designpriser i Tyskland

• Bygning, ejendom

• saint-gobain weber
  • weber
  • isolering
  • facadeisolering
  • ultratynd isolering
  • weber therm plus ultra
  • byggeri
  • spar varme
  • robust facade
  • flot facade
  • miljøpris
  • byggematerialer
  • byggeløsning
  • byggeprodukt

Weber er kendt som førende leverandør af kvalitetssikrede og innovative løsninger til byggeriet, udviklet i tæt samarbejde med kunder og samarbejdspartnere.
Webers produkter og løsninger anvendes til såvel nybyggeri som renovering samt til professionelle og til "gør-det-selv”-folket og forhandles i tømmerhandler og byggemarkeder over hele landet.

Webers sortiment omfatter specialprodukter og løsninger til: Fundament, terrændæk, kældervægge, fugtisolering, opmuring, pudsning og overfladebehandling, facadeisolering, gulvopbygning, vådrum, vandtætning, fliseopsætning, restaurering, fugtregulering og betonrenovering.