Hele Danmark lukker ned – YEC åbner op

Regeringens beslutning om midlertidig lukning af uddannelsesinstitutionerne, giver studenterkonsulenthuset Youth Excellence Consultings medarbejdere, mere tid til at løse opgaver i det danske erhvervsliv. De tilbyder nu at hjælpe offentlige og private virksomheder gratis.

Youth Excellence Consulting lever af at deres dygtige studerende løser forretningsudviklings og analytiske opgaver i det danske erhvervsliv. Efter at det blev annonceret på regeringens pressemøde onsdag, at uddannelsesinstitutionerne midlertidigt lukkes, har de nu en masse ekstra tid.

”Det er en helt ekstraordinær situation for alle, en situation som de færreste har kunne forudse. På teamet har vi forsøgt, at få det bedste ud af den ekstra luft vi har fået i kalenderen, efter at vores studier midlertidigt er sat på lavblus. Vi har derfor besluttet at tilbyde vores hjælp til offentlige og private virksomheder, med opgaver der kan løses fra distancen.” Udtaler medstifter og studerende Mikkel Ibsen

Medarbejderne lærer meget af at løse opgaver for forskellige typer af virksomheder. De er derfor blevet enige om at hjælpe så mange virksomheder og offentlige institutioner, som muligt, mens studiebøgerne midlertidigt er pakket væk.

”At løse opgaver i forskellige brancher, giver os en enormt stejl læringskurve. Vi vil derfor gerne udnytte situationen, til at lære en masse og samtidig forhåbentlig kunne give en hjælpende hånd til udsatte virksomheder og institutioner” udtaler Mikkel

• Erhverv

Hos YEC har vi samlet dygtige og drevne studerende fra de københavnske universiteter. Som team løser vi forskellige typer af opgaver i det danske erhvervsliv. Vi har et erklæret mål om at bidrage til vækst i det danske samfund, mens vi giver vores studerende en enormt stejl læringskurve.

Mikkel Ibsen

Pressekontakt Medstifter & studerende 31554431