AddSecure laajentaa terveydenhoidon markkinoille suomalaisella yritysostolla

AddSecure laajentaa terveydenhoidon markkinoille suomalaisella yritysostolla

AddSecure lähtee mukaan kasvaville terveydenhoidon markkinoille ostamalla Stellan turvapuhelinpalvelut. Yritysosto tukee yhtiön kunnianhimoista kasvustrategiaa.

Johtava eurooppalainen tietojen suojaamiseen ja kriittiseen viestintään liittyvien laaturatkaisujen tarjoaja AddSecure on solminut sopimuksen Kotipalvelut Oy:n turvapuhelinliiketoimintayksikön ostamisesta. Kaupan odotetaan toteutuvan tammikuun 2020 loppuun mennessä.

Stella on Suomen turvapuhelinpalveluiden markkinajohtaja, jonka hankinnalla AddSecure laajentaa toimintaansa älykkäisiin hoivapalveluihin. Laajentuminen uuteen vertikaaliin tukee AddSecuren strategista liiketoiminnan laajentumista sekä Euroopan kasvustrategiaa.

”Meistä on hienoa saada turvapuhelinliiketoiminta osaksi AddSecuren palveluvalikoimaa, johon kuuluvat älykkäiden hälytysratkaisujen lisäksi Smart Rescue, Smart Transport ja Smart Grids -ratkaisut. Laajentuminen kasvaville terveysteknologian markkinoille on meille looginen askel ja sopii erinomaisesti osaamiseemme hälytysten siirrossa”, sanoo AddSecuren toimitusjohtaja Stefan Albertsson.

Stellan turvapuhelinpalvelu tarjoaa sertifioidun hälytyskeskuksen lisäksi turvapuhelimia ja niihin liittyviä terveysteknologiaratkaisuja noin 52 000 loppuasiakkaalle, jotka tilaavat palvelua joko asuinkuntansa kautta tai yksityisesti. Loppuasiakkaita ovat iäkkäät ja vammaiset ihmiset, jotka haluavat asua itsenäisesti kotona.

”Stellan omistuksessa turvapuhelimen liiketoimintayksikkö on kasvanut markkinajohtajaksi. Uskomme, että AddSecure on oikea omistaja viemään liiketoiminnan seuraavalle tasolle ja jatkamaan korkealaatuisen palvelun tuottamista asiakkaille. Kaupan myötä Stella pystyy entistä paremmin keskittymään kotihoito- ja siivousliiketoimintojen kehittämiseen”, kommentoi Stellan hallituksen jäsen ja Intera Partnersin osakas Arjo Laukia.

”Saamme AddSecuresta omistajan, joka pystyy kasvattamaan turvapuhelinpalvelun liiketoimintaa. Olemme varmoja, että asiakkaamme ovat hyvissä käsissä ja hyötyvät omistautuneen ammattilaistiimin sekä turvallisia, elämän ja liiketoiminnan kannalta kriittisiä palveluja tuottavan yrityksen kokemuksesta”, sanoo Stellan turvapuhelimenliiketoimintayksikön johtaja Kaj Ignatjew.

Stellan turvapuhelinliiketoimintayksikön hankinta on AddSecuren yhdestoista yritysosto ja ensimmäinen investointi terveysteknologian alalla, tukenaan uusi omistaja Castik.

Tietoa AddSecuresta

AddSecure on yksi Euroopan johtavista tietojen suojaukseen ja turvalliseen kriittiseen viestintään keskittyvien ensiluokkaisten ratkaisujen tarjoajista. Yhtiö palvelee yli 50 000 asiakasta ja liikekumppania eri puolilla Eurooppaa tarjoamalla turvallisen viestinnän ratkaisuja sekä muita ratkaisuja, jotka auttavat asiakkaita turvaamaan ihmishengen ja liiketoiminnan kannalta kriittiset sovellukset. Sovellusten avulla voidaan pelastaa ihmishenkiä, suojella kiinteistöjä ja elintärkeitä yhteiskunnallisia toimintoja sekä edistää liiketoimintaa.
AddSecure palvelee asiakkaita seuraavilla toimialoilla: hälytykset ja turvallisuus, kiinteistöjen turvallisuus ja automaatio, digitaalinen hoito sekä kuljetus ja logistiikka. Sen asiakkaisiin lukeutuvat muun muassa julkiset laitokset ja älykaupungit. Asiakkaille tarjottavat ratkaisut on jaettu Smart Alarms-, Smart Care-, Smart Grids-, Smart Rescue-, Smart Surveillance- ja Smart Transport -ratkaisuihin.
1970-luvun alussa perustettu yhtiö työllistää tällä hetkellä yli 880 henkilöä 15 maassa. AddSecuren pääkonttori sijaitsee Ruotsissa, ja sillä on alueellisia toimistoja ja koko Euroopan laajuinen jakeluverkosto. AddSecuren enemmistöomistaja on vuonna 2014 perustettu eurooppalainen pääomarahasto Castik Capital, jolla on pitkän linjan kokemus lisäarvon luomisesta.

Yhteyshenkilö/-t

Lehdistön yhteyshenkilö Director Corporate Communications +46 706 895208

Julkaisuun liittyvää sisältöä:

We secure data and critical communications in a connected world

AddSecure palvelee asiakkaita seuraavilla toimialoilla: hälytykset ja turvallisuus, kiinteistöjen turvallisuus ja automaatio, digitaalinen hoito sekä kuljetus ja logistiikka. Sen asiakkaisiin lukeutuvat muun muassa julkiset laitokset ja älykaupungit. Asiakkaille tarjottavat ratkaisut on jaettu Smart Alarms-, Smart Care-, Smart Grids-, Smart Rescue-, Smart Surveillance ja Smart Transport -ratkaisuihin.

AddSecure
Telefonvägen 26