Experience Work Day -tapahtuma tarjoaa nuorille näkymiä työelämään

Yli 7000 nuorta viettivät 24.4. Experience Work Day -päivää Adecco Groupissa 47 maassa. Päivä on osa Adeccon Way to Work -yhteiskuntavastuuohjelmaa, joka pyrkii vahvistamaan nuorten siirtymää opintojen ja työelämän välillä. Työpaikan löytäminen opintojen jälkeen on usein haastavaa työkokemuksen ollessa vielä vähäistä tai puuttuessa kokonaan.

Adecco Groupissa järjestettiin nyt toista kertaa Experience Work Day -päivä, jolloin nuorten opintojen ja työelämän välisen siirtymän haasteeseen tartuttiin pitämällä nuorille työpajoja ja CV-klinikoita sekä tarjoamalla mahdollisuus seurata adeccolaisen työtehtäviä päivän ajan. Suomen Adeccolla aktivoiduttiin näiden lisäksi myös Tampereella ja Jyväskylässä Lasten ja Nuorten Säätiön järjestämällä vierailulla VALMA-luokissa kertomassa omien vahvuuksien tunnistamisesta työnhaussa. VALMA-koulutus valmentaa ja tutustuttaa nuoria ammatilliseen koulutukseen silloin, kun tulevaisuuden suunnitelmat ovat vielä pohdinnan alla.

Tulevaisuudensuunnitelmiin tarvitaan usein tukea

Myös Adeccon työpajaan osallistuneen VALMA-luokalla opiskelevan 19-vuotiaan Pepin tulevaisuuden suunnitelmat ovat vielä auki: ”Minulla on jo joitakin ajatuksia, mitä haluaisin tehdä tulevaisuudessa, muttei vielä täsmällistä suunnitelmaa. Aion todennäköisesti hakea vielä opiskelemaan. Olen ollut töissä antikvariaatissa sekä VALMA-luokan harjoittelussa toimistotehtävissä. Toimistohommat eivät tuntuneet ihan omalta alaltani, mutta oli hyvä kokeilla niitäkin. Tulevaisuuteen suhtaudun pienellä epäilyksellä – esimerkiksi opiskelujärjestelyt hieman huolestuttavat. Tulevaisuudelta toivon kuitenkin sitä, että voisin tehdä mahdollisimman paljon hyvää, oli se sitten missä muodossa tahansa!”

”Työelämän tikapuut osoittautuvat nuorille toisinaan liian jyrkiksi uran alkutaipaleella. Meillä on tarjota tähän apua monella tapaa, aina oppilaitosvierailuista kesätöihin”, Adecco Finland Oy:n toimitusjohtaja Jukka-Pekka Annala kertoo. ”Tänä keväänä odotamme jälleen innolla, kenelle saamme tarjota näkymän yrityksemme liiketoiminnan arjessa kesätoimitusjohtajan paikalla.”

Experience Work Day -päivä on osa Adecco Groupin vuonna 2013 alkanutta Way to Work -yhteiskuntavastuuohjelmaa, joka keskittyy nuorisotyöttömyyden ja ammattitaidon puutteen torjumiseen sekä nuorten työuran alkuun auttamiseen. Way to Work -ohjelman myötä Adecco Group tarjoaa nuorille harjoitteluohjelmia, uraohjausta, valmennusta ja mahdollisuuden toimia toimitusjohtajana CEO for One Month -ohjelmassa.

Lisätietoja: www.adeccowaytowork.com

• way to work
  • experience work day
  • nuoret

Adecco Finland kuuluu Adecco Groupiin, joka on maailman johtava henkilöstöratkaisuja tuottava yritys. Adecco Finland Oy on ollut toiminnassa vuodesta 1997. Olemme Henkilöstöpalveluyritysten liiton auktorisoima yritys. Kauttamme työskentelee päivittäin satoja ammattilaisia eri aloilla ja rekrytoimme ammattilaisia myös suoraan asiakasyrityksiimme. Adeccolla on globaalisti 32 000 työntekijää 5 100:ssä yksikössä yli 60:ssa maassa ympäri maailman. Adecco Group on Fortune 500 -yritys ja sen pääkonttori sijaitsee Zürichissä, Sveitsissä. Adecco AG on rekisteröity Sveitsissä (ISIN: CH0012138605) ja listattu Sveitsin pörssiin SIX (ADEN).