Hittisarjojen uudet kaudet HISTORY-kanavalla

Hittisarjojen uudet kaudet HISTORY-kanavalla

2. maailmansodasta ja aarteenmetsästyksestä kiinnostuneet katsojat saavat pian katsottavakseen uusia jaksoja huippusuosituista sarjoista Hunting Hitler ja The Curse of Oak Island. Kanavan omaa tuotantoa olevien sarjojen uudet kaudet saavat ensi-iltansa tammikuussa, vain HISTORY-kanavalla.

CIA-veteraani Bob Baer on tutkinut jo kolme vuotta historian suurinta avointa tapausta. Nyt hän käy läpi aiemmin salattuja asiakirjoja ja yrittää saada lopullisen vastauksen kysymykseen Adolf Hitlerin kohtalosta. Mitä 1900-luvun pahimmalla joukkomurhaajalle todella tapahtui?

Tekikö natsien Führer todella itsemurhan huhtikuussa 1945, vai pääsikö hän pakoon?

Hunting Hitler -sarjan 3. kaudella Baer aloittaa yhteistyön CIA:n entisen analyytikon ja terroristiverkostojen huippuasiantuntijan Nada Bakosin kanssa. Bakos oli mukana tiedustelutiimissä, jonka työ johti lopulta Al-Qaidan johtajan Osama bin Ladenin kiinni jäämiseen.

Baerin ja Bakosin kenttätiimissä on mukana Yhdysvaltain armeijan erikoisjoukkojen kersantti Tim Kennedy, kokenut tutkiva journalisti Gerrard Williams, USA:n armeijan Rangers-erikoisjoukkojen Mike Simpson sekä 2. maailmansodan historioitsija James Holland.

Tiimi matkustaa ympäri maailmaa ja tekee mullistavia uusia löytöjä. Pohjois-Saksasta Luftwaffen koelentokentältä paljastuu salainen lentokonehalli, Uruguaysta löydetään pitkän toimintasäteen sotilaslentokoneen hylky ja Norjan vuonon pohjalta sukellusveneen jäänteet. Tiimi saa selville myös salaisen pakosuunnitelman natsijohtajien siirtämisestä Grönlantiin.

Tammikuussa nähdään myös The Curse of Oak Island -sarjan 5. tuotantokauden ensi-ilta. Veljekset Rick ja Marty Lagina aloittavat tähän asti jännittävimmän luvun Oak Islandin 220-vuotisen mysteerin tarinassa.

Viime vuonna veljekset tekivät merkittäviä löytöjä. Nyt saaren syövereihin tunkeudutaan entistä syvemmälle huipputeknologian ja raskaan porauskaluston avulla. Mukana on myös uusia tutkijoita ja erikoisvieraita, uusia liittolaisia ja uusia, mielenkiintoisia teorioita.

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 50 vuotta Valittujen palojen kuuluisasta artikkelista saaren rahakätköstä. Sama artikkeli innoitti nuoria Laginan veljeksiä. Pääsevätkö he viimein saaren aarteen äärelle? Vai käykö heille kuten niin monille muille aarteenmetsästäjille, joiden seikkailu on päättynyt lukuisiin esteisiin? Suojaako Oak Islandin salaisuuksia todella tappavan vaarallinen kirous?

THE CURSE OF OAK ISLAND
Tiistaisin päivää kello 22.00, alkaen 16. tammikuuta

HUNTING HITLER
Torstaisin päivää kello 22.00, alkaen 25. tammikuuta

A+E Networks UK on televisioyhtiö, joka omistaa laadukkaita ja uraauurtavia fakta- ja viihdekanavia. Pohjoismaissa näitä kanavia ovat The HISTORY Channel, The HISTORY Channel HD, HISTORY2 ja HISTORY2 HD. Kanavilla ohjelmaa lähetetään ympäri vuorokauden ja kaikki ohjelmat on tekstitetty paikallisilla kielillä. Yhtiö on yhdysvaltalaisen A+E Networksin ja brittiläisen Sky:n yhteisprojekti, jolla on kanavia lähes 100 maassa halki Iso-Britannian, Pohjoismaiden, Benelux-maiden, Keski- ja Itä-Euroopan, Afrikan ja Lähi-Idän.