Hyviä uutisia golfmatkojen ystäville – Golf Plaisir ja GoGolf aloittavat yhteistyön

Apollomatkojen sisaryritys Golf Plaisir ja GoGolf aloittavat yhteistyön, jonka ansioista suomalaisten gofareiden matkatarjonta laajenee entistäkin paremmaksi.

GoGolf ja ruotsalainen Golf Plaisir ovat solmineet strategisen kumppanuuden. Uusi yhteistyö mahdollistaa entistä parempien golfmatkojen tarjoamisen suomalaisille golfareille.

Pohjoismaiden johtava golfmatkatoimisto Golf Plaisir AB hakee vahvaa jalansijaa Suomesta ja aloittaa pitkäkestoisen yhteistyön GoGolf Oy:n kanssa. Sen myötä GoGolf alkaa markkinoida ja myydä Golf Plaisirin matkoja Suomessa.

Golf Plaisirin toimitusjohtaja Peter Browall kertoo olevansa erittäin tyytyväinen, että neuvottelut strategisesta kumppanuudesta GoGolfin kanssa saatiin menestyksekkäästi päätökseen ja yhteistyö voi alkaa välittömästi.

”GoGolfilla on vahva läsnäolo, tuntemus ja ulottuvuus Suomen golfmarkkinaan. GoGolfin avulla voimme tarjota laajan ja monipuolisen tuotevalikoimamme sekä palvelumme suomalaisten golfmatkailijoiden käyttöön”, Browall sanoo.

GoGolf-konserniin kuuluva Golfresepti lopettaa omien ryhmämatkojen järjestämisen. GoGolfin teemamatkojen vastuullisena matkanjärjestäjänä toimii jatkossa Golf Plaisir.

“Golf Plaisirin kattava matkavalikoima yhdistettynä GoGolfin yli 100 000 eri kävijää kuukaudessa tavoittavaan mediaan on loistava yhdistelmä. Yhteistyön avulla kykenemme tarjoamaan asiakkaillemme laajimman mahdollisen golfmatkatarjonnan”, GoGolfin hallituksen puheenjohtaja Paavo Kettunen kiittää.

Golfreseptin operatiivinen johtaja Jenni Viinikka toimii jatkossa uuden markkinointinimen GoGolf Travelin matka-asiantuntijana vastaten myös GoGolfin kansainvälisten kohdekumppanien asiakkuuksista.

Vuosi 2020 oli matkailuliiketoiminnan näkökulmasta koronapandemian vuoksi haastava, eikä vapaa-ajan matkustaminen ole vielä hetkeen palaamassa ennalleen. Koronarokotteen ansiosta tunnelin päässä pilkottaa kuitenkin valoa.

”Vuodesta 2021 tulee jännittävä ja haastava golfmatkailulle, mutta olemme sitoutuneita ja valmiita tarjoamaan maailmanluokan golfmatkailukokemuksia heti, kun asiakkaamme ovat jälleen valmiita matkustamaan”, Browall sanoo.

Pohjoismaiden suurin matkatoimisto Golf Plaisir kuuluu DER Touristik Nordic AB:hen yhdessä Apollomatkojen, lentoyhtiö Novairin, Lime Travelin ja XTravelin kanssa. Vuodesta 2015 lähtien ne ovat olleet osa yksityisomistuksessa olevaa saksalaista REWE-konsernia, jolla on yli 300 000 työntekijää. Golf Plaisir järjestää ryhmämatkoja, räätälöityjä matkoja sekä golfklubien ammattilaisten johdolla tapahtuvia matkoja. Golf Plaisir on vienyt digitalisaation pitkälle, minkä ansiosta golfmatkojen varaaminen erittäin käyttäjäystävällistä.

GoGolf-konserni on Suomen suurin golfalan yritys, johon kuuluvat GoGolf-median ja -verkkokaupan lisäksi Golf Sky -välineketju sekä useita golfkenttiä pyörittävä GoGolf Operations.

Lisätietoja:

Golf Plaisirin toimitusjohtaja Peter Browall, puh. +46 73 300 00 40

GoGolf Oy:n hallituksen puheenjohtaja Paavo Kettunen, puh. +358 44 567 2969

• Urheilu

Apollo on Pohjoismaiden johtavia matkanjärjestäjiä. Järjestämme tilauslentomatkoja, reittilentopohjaisia matkoja, treenimatkoja, risteilyjä ja kiertomatkoja. DER Touristik Nordic AB:n muodostavat Apollo Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa, sekä lentoyhtiö Novair, golfmatkoja järjestävä Golf Plaisir, luksusmatkoja järjestävä Lime Travel ja hyvinvointikeskus Playitas Fuerteventuralla. DER Touristik Nordic työllistää noin 900 työntekijää sekä noin 1 miljoona matkustajaa matkustaa Apollolla vuosittain.

Suomessa Apollomatkojen valikoimaan kuuluvat valmismatkat kohteisiin Välimerellä, Lähi-idässä, Kaakkois-Aasiassa ja Kanariansaarilla sekä kaupunkilomat kaikkialle maailmaan. Apollomatkat tarjoaa parhaat 4- ja 5-tähden hotellit.

Apollomatkoilla oli v. 2019 n. 80 000 tyytyväistä matkustajaa ja se on Suomen neljänneksi suurin matkanjärjestäjä.