Yhä useampi haluaa liikkua lomalla

Kiinnostus aktiivisiin lomiin on lisääntynyt viime vuosina. Apollomatkoilla ennustetaankin liikunnallisten lomien kysynnän kasvavan, kun matkailu taas käynnistyy. Tänä vuonna Apollo Sports hotellien valikoima kasvaa uudella Powered by Playitas -hotellilla. Kreikassa, tottakai.

Sen jälkeen kun ensimmäinen Apollon ensimmäinen liikuntahotelli Playitas perustettiin Fuerteventuralle vuonna 2009 ovat treenimatkat tulleet monille tutuiksi. Nykyään Apollomatkojen valikoimassa on kuusi Apollo Sports -hotellia kolmessa eri maassa.

- Kiinnostus treenimatkoja kohtaan on kasvanut viime vuosina, ja haluamme tarjota asiakkaillemme valikoiman laadukkaita vaihtoehtoja aktiiviseen lomaan. Hyvin varustelluista treenihotelleistamme löytyy esimerkiksi olympiamittainen uima-allas, tenniskenttiä, mahdollisuus meloa, joogata tai pyöräillä. Hotelleissa on laaja valikoima ryhmäliikuntatunteja, hyvinvarustellut kuntosalit sekä mahdollisuudet monipuoliseen ulkoiluun. Jokaiselle löytyy jotakin - olitpa sitten harrastaja tai huippu-urheilija, sanoo Apollomatkojen markkinoinnista vastaava Satu Kontulainen.

Tänä kesänä Apollomatkojen liikuntahotellien valikoima laajenee Kreikan mantereella sijaitsevalla Sivota Retreat – powered by Playitas hotellilla. Hotellissa on uudistettu, hyvinvarusteltu kuntosali sekä monipuoliset mahdollisuudet kokeilla uusia lajeja ja treenata esim. crossfitiä, ryhmäliikuntaa, padelia, tennistä, pyöräilyä ja useita vesiurheilulajeja – erinomaisia uintimahdollisuuksia unohtamatta.

Sivota Retreatissa Sports Inclusive tarkoittaa sitä, että hintaan sisältyy totuttua laajempi valikoima liikunta- ja treenimahdollisuuksia. Powered by Playitas -hotellien filosofian mukaan kaikkien halukkaiden pitää saada nauttia liikunnasta, päästä kokeilemaan uusia lajeja ja kokea liikunnan iloa ylimääräisiä kustannuksia miettimättä. Powered by Playitas -konseptiin kuuluvat myös liikuntaa tukemaan suunnitellut herkulliset ja terveelliset ateriat.

- Kaikissa Powered by Playitas -hotelleissa on panostettu monipuolisiin palveluihin. Sivota Retreat – powered by Playitas tarjoaa ainutlaatuisen ympäristön, jossa on mahdollista yhdistää lomailuun liikuntaa itselle sopivalla tavalla tai keskittyä täysillä tulokselliseen treeniin, Kontulainen sanoo.

Hotellin sijainti ei ole sattumaa. Sivota ympäristöineen edustaa Apollomatkojen kreikkalaista DNA:ta parhaimmillaan - aito, pienehkö ja luonnonkaunis kohde. Ympäristö sopii erinomaiseti pyöräilyyn sekä juoksuun ja vaihtelevia vaellusreittejä on monen tasoisia. Lisäksi rannat tarjoavat erinomaiset olosuhteet uimiseen, SUP-lautailuun ja melontaan.

Matkat Sivota Retrteat hotelliin alkavat tämän hetkisen tiedon mukaan kesäkuussa 2021.

• lapsikerho ja uimakoulu

Apollo on Pohjoismaiden johtavia matkanjärjestäjiä. Järjestämme tilauslentomatkoja, reittilentopohjaisia matkoja, treenimatkoja, risteilyjä ja kiertomatkoja. DER Touristik Nordic AB:n muodostavat Apollo Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa, sekä lentoyhtiö Novair, golfmatkoja järjestävä Golf Plaisir, luksusmatkoja järjestävä Lime Travel ja hyvinvointikeskus Playitas Fuerteventuralla. DER Touristik Nordic työllistää noin 900 työntekijää sekä noin 1 miljoona matkustajaa matkustaa Apollolla vuosittain.

Suomessa Apollomatkojen valikoimaan kuuluvat valmismatkat kohteisiin Välimerellä, Lähi-idässä, Kaakkois-Aasiassa ja Kanariansaarilla sekä kaupunkilomat kaikkialle maailmaan. Apollomatkat tarjoaa parhaat 4- ja 5-tähden hotellit.

Apollomatkoilla oli v. 2019 n. 80 000 tyytyväistä matkustajaa ja se on Suomen neljänneksi suurin matkanjärjestäjä.