ARE:n Mieli ja työ -hankkeella kehitetään arelaisten työhyvinvointia

ARE:n Mieli ja työ -hankkeella kehitetään arelaisten työhyvinvointia

ARE:lla on käynnissä vuoden pituinen työhyvinvointihanke, jonka tavoitteena on mielen hyvinvoinnin vahvistaminen ja entistä paremmat työn kuormituksen hallinnan keinot. Hankkeella pyritään tuomaan työyhteisöille, työntekijöille ja esihenkilöille työkaluja työn sujuvuuden varmistamiseksi.

ARE:lla Mieli ja työ -työhyvinvointihankkeeseen lähdettiin kestävän työn kulttuurin parantamiseksi – yhdessä työkykyjohtamisen kumppaniverkoston kanssa tekemällä. Koska työ saattaa kuormittaa välillä jokaista, on tärkeää huolehtia, ettei työn kuormitus kasva liian suureksi.

”Nykytyöelämän intensiivisyys ja nopea muutostahti vaikuttavat jokaisen työarkeen monella tavalla ja työn kuormituksen kokemukset ovat aina yksilöllisiä. Mielen hyvinvointi, työn kuormituksen hallinta ja palautuminen ovat aikamme keskeisiä työelämätaitoja, joita haluamme myös ARE:lla vahvistaa. Mielen hyvinvointi on myös oleellinen osa ennakoivaa työturvallisuutta”, ARE:n työkykypäällikkö Laura Alalauri kertoo.

ARE:n Mieli ja työ -hanke pähkinänkuoressa:

• Hankkeen tavoitteena on oivalluttaa arelaisia mielen hyvinvoinnin ja kuormituksen hallinnan merkityksestä työssä, ja lisätä näin työhyvinvointia ja työssä jaksamista.
  • Hankkeella halutaan vahvistaa ARE:n kestävän työn kulttuuria ja työyhteisöjen työn sujuvuutta.
  • Hankkeen toteutustapana ovat webinaarit, joista esihenkilöt saavat työyhteisölle vietävän materiaalin ja työkalut omissa tiimeissään hyödynnettäväksi.

Laura Alalauri

työkykypäällikkö 040 300 5027