Swing House sijaitsee Espoon Keilaniemessä

Aren Swing House -hanke maaliin kannattavasti sovitussa aikataulussa

Are vastasi Espoon Keilaniemeen valmistuneen Swing-toimistotalon ja hotellin talotekniikan toteutuksesta kokonaisvaltaisesti. Hankkeen talotekniikka toteutettiin energiaviisaalla Are Sensus® -järjestelmällä.

Espoon Keilaniemeen valmistunut hotellin ja toimistorakennuksen sisältävä Swing Plus -projekti onnistui sekä tilaajan että Aren näkökulmasta erittäin hyvin. Työt hoidettiin alusta luovutusvaiheeseen asti laadukkaasti kaikkien projektiin osallistuneiden osapuolten osalta.

- Projektin tulostavoite saavutettiin, vaikka kohteen toteutuksen aikana materiaalien hinnat nousivat voimakkaasti koronaepidemiasta johtuen. Tämä oli erinomaisesti hoidettu projekti alusta loppuun saakka, Aren Projektit-toiminnon johtaja Katja Pekkanen kiitää kaikkia projektiin osallistuneita.

Swing Housen rakennusautomaatio, putki-, ilmanvaihto- ja sähköurakointi toteutettiin energiatehokkaalla Sensus-talotekniikkajärjestelmällä. Sensus auttaa saavuttamamaan merkittäviä hyötyjä yhdistämällä huipputehokkaasti lämmityksen, jäähdytyksen ja ilmanvaihdon. Järjestelmän toiminta perustuu ilmaisenergioiden tehokkaaseen hyödyntämiseen, jolloin rakennuksen ostoenergian kulutus laskee.

Luovutuksessa korostui onnistunut työsuoritus ja taloudellisten asioiden kerralla loppuun saattaminen.

- Tilaaja oli tyytyväinen talotekniikan onnistumiseen Aren osalta, esimerkiksi hotellin luovutimme luovutuslistat puhtaina ja virheittä, Aren talotekniikkapäällikkö Marko Katainen kertoo.

Katja Pekkanen
Projektit-toiminnon johtaja, Are Oy