Vuosikatsaus on julkaistu: Kehitämme Aresta vahvaa Pohjoismaista talotekniikan suunnannäyttäjää

Vuosi 2019 oli Arelle suotuisa: onnistuimme sekä kasvattamaan liikevaihtoamme että parantamaan käyttökatettamme. Saimme vuoden aikana useita suuria talotekniikkaurakoinnin projekteja, joista merkittävimpiä olivat Aren tähän mennessä historian suurin sopimus Espoon Blominmäkeen rakennettavasta uudesta jätevedenpuhdistamosta, Lapin keskussairaalan laajennusosan kehitysvaihe, ja Vaasan sairaanhoitopiirin H-uudisrakennus. Ruotsissa merkittävimpiin tilauksiimme lukeutuivat Tändstickan Boråsissa ja Bonava Tuve Göteborgissa. Pääsimme myös monien hienojen kohteiden, kuten Mall of Triplan ja Hemsön Turun Teknologiakiinteistöjen talotekniikan ylläpito- ja huoltokumppaniksi.

Vuoden aikana jatkoimme Ruotsin toimintojemme kehittämistä. Asemamme vahvistamiseksi rekrytoimme uuden toimitusjohtajan Ruotsin toiminnoillemme. Valmistelimme vuonna 2019 merkittävää yrityskauppaa, josta pääsimme kertomaan tänä vuonna, kun julkistimme Climat80 Gruppenin oston. Kyseessä on yksi Etelä-Ruotsin johtavista talotekniikka-alan yrityksistä. Kaupan ansiosta pystymme nyt tarjoamaan kaikkia taloteknisiä palveluita kiinteistöjen koko elinkaarelle myös Ruotsissa.

Strategiamme mukaisesti jatkoimme edelleen asiakaskokemuksemme ja digitalisaation kehittämistä. Otimme käyttöön uuden huollonohjausjärjestelmän ylläpito- ja huoltotoiminnan tueksi, mikä on merkittävä askel kohti automatisoidumpaa huoltotoimintaa. Sen avulla pystymme myös palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin ja ketterämmin. Jatkoimme myös työhyvinvointimme järjestelmällistä kehittämistä, jonka tuloksista voit lukea lisää katsauksen vastuullisuusosiosta.

Haluan kiittää asiakkaitamme, yhteistyökumppaneitamme, omistajiamme ja henkilöstöämme hienosta yhteistyöstä vuonna 2019. Positiivinen työympäristö kannustaa meitä arelaisia yrittämään joka päivä parhaansa!

Tutustu viime vuoden lukuihin, asiakastarinoihin sekä strategia- ja vastuullisuustyöhömme osoitteessa: vuosikatsaus.are.fi/2019 tai lataa pdf-tiedosto.

Annual Review and responsibility report 2019 in English.