ARE julkisti uuden strategian ja perusti Energia- ja asiantuntijapalvelut -liiketoiminnan

Talotekniikkayhtiö ARE julkisti uuden strategiansa vuosille 2024–2028. Arvolupauksenaan satavuotias perheyritys luo kestäviä kiinteistöjä sukupolvelta toiselle. Uudella Energia- ja asiantuntijapalvelut -liiketoiminnolla vahvistetaan yrityksen strategisia kasvutavoitteita.

Vastuullinen asema pitkään toimineena suomalaisena perheyrityksenä näkyy vahvasti ARE:n uudessa strategiassa. Palveluiden ja Projektien rinnalle perustettu Energia- ja asiantuntijapalvelut -liiketoiminto keskittää osaamisen talon sisällä ja tuo ARE:n asiantuntijaosaamisen näkyväksi.

”Takanamme on upea satavuotinen historia, ja matkamme kohti seuraavaa sataa vuotta käynnistyy uuden strategian siivittämänä. Keskiössä on tuottaa asiakkaillemme entistä suurempaa arvoa tarjoamalla laajaa asiantuntijuutta ja kumppanuutta laadukkaan asennustyön rinnalla. Muutos ei tapahdu pelkästään uudessa energia- ja asiantuntijapalvelut -liiketoimintayksikössä, vaan haluamme asiantuntijuuden näkyvän koko organisaatiossamme”, ARE:n toimitusjohtaja Jarno Hacklin sanoo.

"Kolmasosa Suomen päästöistä tulee rakennuksista, joten uudella liiketoiminnallamme on todella merkityksellinen rooli asiakkaidemme tukena päästöjen minimoinnissa. Uusi liiketoiminta kokoaa yhteen talotekniikan ja energiahallinnan asiantuntijat, etä- ja hälytysvalvonnan, ARE Cloud -pilvivalvomopalvelut sekä energiahankkeet", kertoo Energia- ja asiantuntijapalveluiden yksikönjohtaja Tuomas Hokkanen.

Viisivuotisen strategiakauden painopistealueiksi valitut asiantuntijuus, vastuullisuus ja tulevaisuus muodostuivat lähes vuoden mittaisen strategiatyöskentelyn yhteydessä tunnistettujen megatrendien pohjalta.

”Kestävä kehitys, digitalisaatio ja kaupungistuminen ohjaavat toimialaamme, tukevat kasvuamme ja tekevät ARE:n liiketoiminnasta aiempaa tärkeämmän rakennetun ympäristön osalta. ARE:n tulevaisuus rakennetaan paitsi vahvan kumppanuuden, myös asiantuntijuuden ja uusien teknologioiden avulla”, Hacklin kertoo.

ARE on Suomessa perustettu perheyritys, jolla on yli sadan vuoden kokemus talotekniikasta. Tarjoamme ratkaisuja ja palveluita kiinteistön koko eliniälle aina uudiskohteiden talotekniikkaurakoinnista, ylläpitoon ja huoltoon, modernisointiin ja korjausrakentamiseen. Työskentelemme tiiviisti yhdessä asiakkaidemme kanssa löytääksemme parhaat ratkaisut, oli kyseessä sitten toimisto, kauppakeskus, hotelli, sairaala, asuinkiinteistö tai teollisuuslaitos. Panostamme älykkääseen talotekniikkaan, jolla varmistamme asiakkaillemme energiatehokkaat tilat ja tilojen loppukäyttäjille miellyttävät sisäolosuhteet, kustannustehokkaasti toteutettuina. ARE:lla on yhteensä noin 3 300 työntekijää Suomessa ja Ruotsissa, ja sen liikevaihto on noin 460 miljoonaa euroa. ARE on osa Conficap-konsernia. www.are.fi

Jarno Hacklin