Mats Danielsson aloittaa ARE-konsernin talousjohtajana 9. tammikuuta 2023.

ARE-konsernin talousjohtaja vaihtuu, Mats Danielsson nimitetään uudeksi talousjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi

ARE:n uudeksi talousjohtajaksi on nimitetty Mats Danielsson 9. tammikuuta 2023 alkaen. Hänen vastuualueelleen kuuluu yhtiön talousjohtamisen lisäksi yrityskaupat ja tietohallinto.

Mats Danielsson on tehnyt vaikuttavan kansainvälisen uran talousjohtamisen parissa useissa eri yrityksissä ja toimialoilla. Aiemmin hän on toiminut muun muassa Pauligin ja Martelan talousjohtajana sekä työskennellyt Suomen lisäksi Ruotsissa ja Sveitsissä. Hän siirtyy tehtävään konsultointiyritys Nobshista, jossa hän on vuodesta 2019 perustajaosakkaana auttanut asiakasyrityksiä parantamaan talousjohtamista ja kannattavuuttaan.

”On hienoa saada Matsin kaltainen monipuolinen osaaja ARE:n tiimiin. Olemme viime vuosina kasvaneet yritysostoin ja uudistaneet toimintamallin, joten Mats pääsee vahvistamaan ja yhtenäistämään tulosjohtamisen prosessejamme Suomessa ja Ruotsissa", kertoo ARE:n toimitusjohtaja Jarno Hacklin.

”Otan haasteen innolla vastaan. ARE on mielenkiintoinen yhtiö, jossa on valtavasti potentiaalia. Talotekniikka on rakentamisen ytimessä, ja sen merkitys on avainasemassa energiatehokkuuden varmistamisessa ja vastuullisuustavoitteiden lunastamisessa. Uskon, että yhdessä pystymme varmistamaan kannattavan kasvun nyt ja tulevaisuudessa”, sanoo Danielsson.

ARE:n aiempi talousjohtaja Laura Kekarainen jättää tehtävänsä ja tukee Danielssonia talousjohtajan roolin haltuunotossa tammikuun loppuun saakka. Kekarainen on toiminut ARE:n talousjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä syyskuusta 2013 alkaen.

”Haluamme kiittää Lauraa hänen pitkäjänteisestä työstään ARE:n hyväksi yhtiön kasvaessa ja kehittyessä kuluneina vuosina. Hänellä on ollut merkittävä rooli Lemminkäinen Talotekniikan yhdistyessä ARE:een 2014 sekä yhtiön laajentuessa Ruotsiin 2018 alkaen. Toivotamme hänelle parhainta menestystä uusissa haasteissa”, sanoo Hacklin.

ARE:n johtoryhmän kokoonpano 9.1.2023 alkaen:

Jarno Hacklin, toimitusjohtaja
Mats Danielsson, talousjohtaja
Anne Piiparinen, liiketoimintajohtaja, projektit
Jyri Seppänen, liiketoimintajohtaja, palvelut Etelä-Suomi
Ari Kinnunen, liiketoimintajohtaja, palvelut Itä- ja Länsi-Suomi
Seppo Korhonen, kaupallinen johtaja
Pekka Björkman, hankintajohtaja
Kaisa Tuuliainen, henkilöstöjohtaja
Heikki Tanner, lakiasiainjohtaja
Jonas Granzell, toimitusjohtaja ARE Sverige AB

Laajennetussa johtoryhmässä varsinaisten jäsenten lisäksi:
Rene Zidbeck, toimitusjohtaja Enerz
Lauri Pönniö, johtaja, Service Management Office,
Katja Pekkanen, johtaja, Project Management Office,
Marko Otranen, johtaja, kasvuteknologiat sekä
henkilöstön edustajat, jotka valitaan alkuvuonna 2023.

Mats Danielsson

syntynyt 1969

Koulutus:
Kauppatieteiden maisteri

Viimeisin työkokemus:

2019–2022 Oy Nobsh Ab, perustajaosakas
2010–2019 Paulig Group, talousjohtaja (CFO)
2007-2010 Martela, talousjohtaja (CFO)
2001-2007 Axfood, Group Business Controller

2022- Ahlström Capital, hallintoneuvoston jäsen
2011-2022 Ahlström Capital, hallituksen jäsen

Lisätiedot: