Muutoksen myötä ARE:n autojen väritys muuttuu vihreäksi.

ARE siirtyy uusiutuvaan dieseliin ja leikkaa 90 % autoilun päästöistä

Talotekniikkayhtiö ARE ottaa käyttöön uusiutuvan dieselin kaikissa Suomen tuotanto- ja työsuhdeautoissaan. Päästöjen vähentäminen on yksi ARE:n viime vuonna julkaiseman kestävän kehityksen ohjelman tavoitteista, jolla haetaan ratkaisuja ilmastonmuutoksen hillintään.

ARE:lla on Suomessa noin 540 tuotantoautoa ja yli 90 % ARE:n suorista päästöistä aiheutuu autoilusta. Perinteisen dieselin vaihtaminen uusiutuvaan dieseliin vähentää päästöjä keskimäärin 90 % ja pienentää noin 80 % ARE:n Suomen toimintojen hiilijalanjälkeä.

"ARE haluaa olla mukana vauhdittamassa siirtymää pois fossiilisista polttoaineista. Uusiutuvan dieselin lisäksi tulemme lisäämään sähköautojen määrää. Osa asiakaistamme on jo edellyttänyt meiltä uusiutuvan dieselin käyttöä. Samoin tulemme edellyttämään omilta toimittajiltamme entistä tiukempaa sitoutumista päästövähennyksiin", kertoo ARE:n kestävästä kehityksestä vastaava lakiasiainjohtaja Heikki Tanner.

Uudistus tulee näkymään myös ARE:n autojen värityksessä ja ilmeessä autokannan uusiutuessa. Ajossa olevien autojen teippauksia ei kuitenkaan uusita, vaikka myös niissä siirrytään uusiutuvaan dieseliin.

"Uusien autojen takaikkunaan tulee teksti, jossa kerromme, kulkeeko auto puhtaasti sähköllä vai uusiutuvalla dieselillä. Lisäksi autojen väritys muuttuu vihreäksi", kertoo ARE:n brändi- ja viestintäpäällikkö Maiju Nupponen.

ARE on Suomessa perustettu perheyritys, jolla on yli sadan vuoden kokemus talotekniikasta. Tarjoamme ratkaisuja ja palveluita kiinteistön koko eliniälle aina uudiskohteiden talotekniikkaurakoinnista, ylläpitoon ja huoltoon, modernisointiin ja korjausrakentamiseen. Työskentelemme tiiviisti yhdessä asiakkaidemme kanssa löytääksemme parhaat ratkaisut, oli kyseessä sitten toimisto, kauppakeskus, hotelli, sairaala, asuinkiinteistö tai teollisuuslaitos. Panostamme älykkääseen talotekniikkaan, jolla varmistamme asiakkaillemme energiatehokkaat tilat ja tilojen loppukäyttäjille miellyttävät sisäolosuhteet, kustannustehokkaasti toteutettuina. ARE:lla on yhteensä noin 3 300 työntekijää Suomessa ja Ruotsissa, ja sen liikevaihto on noin 460 miljoonaa euroa. ARE on osa Conficap-konsernia. www.are.fi