Olympiastadion, A-katsomo. Kuva: Stadion-säätiö / Sini Pennanen

Are toteuttaa uudistuvan Olympiastadionin LVIA-työt

Are ja Helsingin kaupunki ovat sopineet 30.6.2017 Olympiastadionin perusparannuksen lämpö-, vesi-, ilmanvaihto- ja automaatiotöistä. Sopimuksen arvo on yli 15 M€ ja työt tehdään projektinjohtourakkana.

”Valitessamme LVIA-urakoitsijaa laatupisteillä oli suuri merkitys. Arelaisten ammattitaito ja osaaminen vakuuttivat meidät. Kumppaneillamme on oltava riittävät resurssit, jotta uudistustyö etenee aikataulussa. Kohde on merkittävä ja monella tavoin vaativa, ja luotamme, että Are pystyy toteuttamaan työn sovitusti”, kertoo Jukka Forsman, Helsingin kaupungin Kaupunkiympäristön toimialan rakennuttamispäällikkö.

”Olympiastadion on mielenkiintoinen ja arvostettava maamerkki Helsingissä. Meille on suuri kunnia olla mukana uudistamassa Olympiastadion vastaamaan tulevaisuuden tarpeisiin”, toteaa toimitusjohtaja Heikki Pesu Aresta.

Perusparannushankkeessa Olympiastadionille rakennetaan 19 290 bruttoneliötä uusia tiloja. Lisäksi katsomot, kenttäalue ja juoksuradat uudistetaan. Hankkeen kokonaislaajuus on kenttäalue ja katsomot mukaan lukien 90 000 neliötä. Tulevaisuudessa Olympiastadionilla arvioidaan vierailevan vuosittain noin miljoona kävijää. Uudistetun Olympiastadionin ovet avautuvat vuonna 2019.

Lisätietoja uudistuvasta Stadionista

Are Oy, Kai Nurho, aluejohtaja, puh. 040 516 4233, kai.nurho@are.fi
Helsingin kaupunki, Jukka Forsman, rakennuttamispäällikkö, puh. 050 559 2559, jukka.forsman@hel.fi

Are on Suomen suurin talotekniikkatalo. Koko elinkaaren kattavat talotekniikkaurakoinnin ja kiinteistön ylläpidon palvelut takaavat asiakkaidemme tilojen energiatehokkuuden ja miellyttävät sisäolosuhteet.

Panostamme erityisesti älykkääseen tekniseen ylläpitoon ja kehittämäämme Are Sensus -matalaenergiajärjestelmään. Yli 100-vuotias Are-konserni työllistää noin 2 800 henkilöä. Palvelemme asiakkaitamme 25 paikkakunnalla Suomessa ja lisäksi Venäjällä, Pietarissa.