Are toteuttaa taloteknisiä töitä Kuopion kaupungin omistamiin ja hallinnoimiin kiinteistöihin, kuten kouluihin, virastotaloihin ja kuvan kaupungintaloon (kuva: Kuopion kaupunki/Soile Nevalainen).

Aren ja Kuopion kaupungin yhteistyö jatkaa kasvuaan

Are ja Kuopion kaupunki ovat tehneet kahden vuoden ja kahden optiovuoden puitesopimuksen kaupungin omistamien kiinteistöjen taloteknisistä töistä. Are on mukana kaupungin omistamien ja hallinnoimien kiinteistöjen lämpö-, vesi- ja ilmanvaihto- ja sähköpienprojekteissa sekä korjaus- ja huoltotehtävissä.

Aren kohteisiin kuuluu kaupungin julkisia rakennuksia, kuten terveydenhuollon rakennukset, koulut, lukiot, virastotalot, kaupungintalo, Kuopion musiikkikeskus, Kuopio-halli ja pääkirjasto. Mukana ovat myös Kuopioon liitettyjen Vehmersalmen, Maaningan, Nilsiän ja Juankosken julkiset kiinteistöt. Aren ja Kuopion kaupungin yhteistyö LVIS-töiden puitekumppanina on jatkunut jo vuodesta 2007 alkaen.

”Osaamisellamme ja keskinäisellä luottamuksella olemme saaneet aikaan hedelmällisen yhteistyön Kuopion kaupungin kanssa”, Aren yksikönjohtaja Petri Hirvonen iloitsee.

Aren laaja palvelutarjonta yhdistettynä monipuoliseen osaamiseen toimi ratkaisevana tekijänä taloteknisen kumppanin valinnassa.

”Täytimme korkean vaatimustason työnjohdosta ja erityyppisten julkisten rakennusten kunnossapito- ja urakointiosaamisesta LVI- ja sähkötöissä”, Hirvonen kertoo.

”Haimme kokenutta ja luotettavaa toimijaa kaupungin talotekniseen puitekumppanuuteen. Arella on aiemman hyvin toimivan yhteistyömme pohjalta muodostunut selkeä ymmärrys erilaisista toiminnoista ja tarpeista kiinteistöissämme”, Kuopion kaupungin Tilapalveluiden talotekniikka-asiantuntija Janne Ratilainen sanoo.

Petri Hirvonen
yksikönjohtaja, Are Oy
petri.hirvonen@are.fi

Janne Ratilainen
talotekniikka-asiantuntija, Kuopion kaupunki
janne.ratilainen@kuopio.fi

Are on Suomessa perustettu perheyritys, jolla on yli sadan vuoden kokemus talotekniikasta. Tarjoamme ratkaisuja ja palveluita kiinteistön koko elinkaarelle aina uudiskohteiden talotekniikkaurakoinnista, ylläpitoon ja huoltoon, modernisointiin ja korjausrakentamiseen. Työskentelemme tiiviisti yhdessä asiakkaidemme kanssa löytääksemme parhaat ratkaisut, oli kyseessä sitten toimisto, kauppakeskus, hotelli, sairaala, asuinkiinteistö tai teollisuuslaitos. Panostamme älykkääseen talotekniikkaan, jolla varmistamme asiakkaillemme energiatehokkaat tilat ja tilojen loppukäyttäjille miellyttävät sisäolosuhteet, kustannustehokkaasti toteutettuina. Arella on yhteensä noin 3 300 työntekijää Suomessa ja Ruotsissa, ja sen liikevaihto on noin 460 miljoonaa euroa. Are on osa Conficap-konsernia.