ARE valittiin Jumbo-Flamingon kiinteistöhuoltokumppaniksi (kuva: Jani Rautiainen).

Kauppakeskus Jumbo-Flamingon kiinteistöhuoltopalvelut ARE:lle

Talotekniikkayritys ARE:n ja Kauppakeskus Jumbo-Flamingon yhteistyö laajenee. Kiinteistökokonaisuuden kiinteistöhuoltopalvelut keskitetään ARE:lle 1.2.2023 alkaen. Sopimus on voimassa kolme vuotta.

Jumbo-Flamingo yhtenäistää kiinteistöhuollon, turvallisuuden, siivouspalveluiden sekä kierrätys- ja ympäristöasioiden palvelutoimintojaan 1. helmikuuta alkaen. ARE valittiin kilpailutuksessa kauppakeskuksen kiinteistöhuoltokumppaniksi.

”ARE:n kauppakeskusosaaminen on huipputasoa Suomessa. Meiltä löytyy vahvaa osaamista ja kokemusta lukuisten kauppakeskusten ylläpito- ja huoltotoiminnasta. Arelaiset pitävät huolta suuresta osasta pääkaupunkiseudun kauppakeskuksia, ja sopimuksen myötä kauppakeskusosaajamme pääsevät aloittamaan myös Jumbo-Flamingossa”, ARE:n yksikönjohtaja Tomi Auvinen iloitsee.

ARE pystyy tuottamaan kaikki nykyaikaiset kiinteistöjen vaatimat ratkaisut, kuten kiinteistöhuollon, ulkoalueiden huollon, talotekniset vuosihuollot ja rakennusautomaation etähallinnan. Osaamistaan Jumbo-Flamingon kauppakeskusympäristössä ARE on päässyt osoittamaan käytännössä jo aiemmin vastaamalla sähköhuolloista.

Kauppakeskuksen palveluntuottajien toimintaa ohjaavat sopimuksiin kirjatut vastuullisuustavoitteet, joissa on huomioitu ympäristövastuun lisäksi myös vastuu ihmisistä ja yhteiskunnasta.

”Tavoittelemme huippuluokan palvelutasoa. Haluamamme taso edellyttää, että kaikessa mitä teemme, meillä on mukana alansa parhaat toimijat ja toimintatavat. Korkea vaatimustaso ei koske vain palveluntuottajiamme, vaan samalla nostamme myös Jumbo-Flamingon omaa ylläpidon tasoa. Teemme töitä asiakastyytyväisyyden eteen”, kauppakeskusjohtaja Olli Lehtoaro sanoo.

Tomi Auvinen
yksikönjohtaja, ARE
tomi.auvinen@are.fi

Olli Lehtoaro
kauppakeskusjohtaja, Jumbo
olli.lehtoaro@jumbo.fi

ARE on Suomessa perustettu perheyritys, jolla on yli sadan vuoden kokemus talotekniikasta. Tarjoamme ratkaisuja ja palveluita kiinteistön koko elinkaarelle aina uudiskohteiden talotekniikkaurakoinnista, ylläpitoon ja huoltoon, modernisointiin ja korjausrakentamiseen. Työskentelemme tiiviisti yhdessä asiakkaidemme kanssa löytääksemme parhaat ratkaisut, oli kyseessä sitten toimisto, kauppakeskus, hotelli, sairaala, asuinkiinteistö tai teollisuuslaitos. Panostamme älykkääseen talotekniikkaan, jolla varmistamme asiakkaillemme energiatehokkaat tilat ja tilojen loppukäyttäjille miellyttävät sisäolosuhteet, kustannustehokkaasti toteutettuina. ARE on osa Conficap-konsernia.

Kauppakeskus Jumbo-Flamingo
Vantaalla sijaitseva kauppakeskus Jumbo-Flamingo on myynniltään Suomen suurin kauppakeskus. Siellä on 170 liikettä mukaan lukien ravintoloita, kahviloita, viihdepalveluita, kaksi hypermarketia sekä 5 500 parkkipaikkaa. Lisäksi kauppakeskuksen osana toimii huonemäärältään Suomen suurin hotelli. Vuonna 2021 Jumbo-Flamingon myynti oli 450 miljoonaa euroa ja siellä vieraili 10,5 miljoonaa kävijää. Kauppakeskuksen yhteenlaskettu vuokrattava pinta-ala on yli 140 000 neliömetriä.
Kotimaiset työeläkeyhtiöt Elo ja Varma yhdistivät kauppakeskus Jumbon ja viihdekeskus Flamingon omistukseensa lokakuussa 2019, jolloin perustettiin Vantaan Valo Ky. Vantaan Valo Ky:n kautta kotimaiset työeläkeyhtiöt Elo ja Varma omistavat kauppakeskus Jumbo-Flamingon. Jumbossa sijaitsevat hypermarket-tilat omistavat Kesko ja HOK-Elanto. Kauppakeskuksen manageerauksesta vastaa Colliers Finland Oy.

ARE on Suomessa perustettu perheyritys, jolla on yli sadan vuoden kokemus talotekniikasta. Tarjoamme ratkaisuja ja palveluita kiinteistön koko eliniälle aina uudiskohteiden talotekniikkaurakoinnista, ylläpitoon ja huoltoon, modernisointiin ja korjausrakentamiseen. Työskentelemme tiiviisti yhdessä asiakkaidemme kanssa löytääksemme parhaat ratkaisut, oli kyseessä sitten toimisto, kauppakeskus, hotelli, sairaala, asuinkiinteistö tai teollisuuslaitos. Panostamme älykkääseen talotekniikkaan, jolla varmistamme asiakkaillemme energiatehokkaat tilat ja tilojen loppukäyttäjille miellyttävät sisäolosuhteet, kustannustehokkaasti toteutettuina. ARE:lla on yhteensä noin 3 300 työntekijää Suomessa ja Ruotsissa, ja sen liikevaihto on noin 460 miljoonaa euroa. ARE on osa Conficap-konsernia. www.are.fi