Luonnonmaalle kohoaa yli 5000m2 Perhetalo

Luonnonmaalle kohoaa yli 5000m2 Perhetalo

Rakennusliike Kemppe ja Arjasmaa Yhtiöt toimivat pääurakoitsijana Luonnonmaan Perhetalon projektissa. Perhetaloon tulee varhaiskasvatuksen, esiopetuksen, perusopetuksen 1-6 luokkien tilat sekä kädentaitojen tiloja ja liikunta- ja tapahtumatilaa. Projekti alkoi marraskuussa 2021 ja valmistuu kesällä 2023. Perhetalo on erityisvaativa kohde.

Työmaalla on päästy jo hyvään vauhtiin. Betoni- ja elementtirunko ovat valmistumassa heinäkuun aikana ja vesikattotyöt ovat käynnissä. Ulkoseinän poroton harkon muuraus on myös aloitettu.

Kohteessa on otettu huomioon ekologisuus. Lämmityksenä toimii maalämpö ja katolle asennetaan aurinkokennot. Muuraukseen käytettävä poroton harkko omaa hyvän kosteustasapainon.

Työmaan laajuus on jopa 5000m2 ja se on jaettu kolmeen eri lohkoon, jotta työtä on helpompi hallita. Työmaa on vaativuudeltaan ja arvoltaan tähän mennessä Kemppen laajin projekti. Projekti on myös arkkitehtuullisesti haastava, mutta mielenkiintoinen.

Työmaapäällikkö Risto Kemppe kommentoi projektiä näin: "Haastellinen ja todella monimuotoinen projekti. Haaste on kuitenkin aina mieluista. Jos tällä kertaa se olisi sitten minun viimeinen työni." Ja tietäjät epäilevät, malttaako Risto jättää tämän viimeiseksi projektikseen...

Sisällöntuotanto