Break the Fight! hiphop- tapahtumat Annantalon kesästagella 8.-10.6.2021

Break the Fight! järjestää BTF- hip hop -kesätyöpajoja ja avointa jamitusta 11-18-vuotiaille nuorille 8.-10.6.2021 klo 14-16 Annantalon kesästagella.

Kaikki pajat ovat lapsille ja nuorille ilmaisia, eikä aiempaa kokemusta hip hop -lajeista (räppi, breikkaus, dj-hommat ja graffiti) vaadita.

Tapahtumassa esitetään joka päivä klo 15:00 näyttämöesitys Break the Fight -Inclusion!, jossa beatboxaaja ja kitaristi kohtaa kaksi breikkaavaa tanssijaa ja Vesalan BTF- kummikoulun kolme nuorta breikkaria, jotka löysivät uuden breikkiharrastuksen BTF-Mahdollisuus kuulua -hankkeen kautta. Kolme nuorta esiintyvät nyt tanssiryhmässä ammattitanssijoiden kanssa.

Konsepti ja ohjaus: Arja Tiili
Tanssi: Taija Hinkkanen ja Lauri Peltonen
Beatboxaus: Jere Pehkonen
Kitara: Lauri Peltonen
Nuoret: Vesalan peruuskoulun 6.luokkalaiset Axu, Keiko ja Noel.
Tuotanto: Arja Tiili Dance Company

Kieli: suomi
Kesto: 2 h

Lisätietoja voi kysyä instagramissa, facebookissa tai laittamalla viestiä osoitteeseen breakthefight@gmail.com.

WEB www.breakthefight.net

IG https://www.instagram.com/brea...

FB https://www.facebook.com/break...

Break the Fight! (BTF) on vuodesta 2014 kehitettävä taide- ja kulttuuripalvelukonsepti, joka vie väkivallattomuuden sanomaa kouluikäisille Suomessa. Tavoitteena on ehkäistä koulukiusaamista ja edistää yhteisöllistä tekemistä sekä kouluissa, että niiden ulkopuolella. Toiminnassa lapsille ja nuorille tarjoutuu mahdollisuus yhdessä tekemiseen, liikkumiseen, itseilmaisuun ja onnistumiseen.

Samalla toiminta työllistää ammattitaiteilijoita ja katukulttuurin ammattilaisia sekä luo uusia poikkisektorisia toimintamalleja kulttuurin, koulutuksen ja nuorisotyön välille.

BTF- taide- ja kulttuuripalvelukonsepti on osallistanut jo 20 000 lasta ja nuorta Suomessa. Break the Fight! on toteutunut mm. työpajoina, kursseina ja lasten ja nuorten omina esityksinä eri puolella Suomea ja myös Pietarissa. Osallisuustyöpajoissa nuoret ovat myös itse pohtineet ratkaisuja koulukiusaamisen ehkäisemiseen. Ratkaisuja on esitelty päättäjäkeskusteluissa yhdessä taiteilijoiden ja Nuorisotutkimusseuran tutkijoiden kanssa.

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Annantalon ja Arja Tiili Dance Companyn kanssa.

• graffiti
  • räppi
  • hip hop
  • breakthefight

Arja Tiili Dance Company on koreografi, tanssitaiteilija Arja Tiilin johtama tanssiryhmä, joka tuottaa laadukkaita, omalaatuisia, rohkeita ja yhteiskunnallisesti kantaaottavia teoksia ja työpajoja. Break the Fight! - toiminnassamme taide tukee nuorten osallisuutta, koulukiusaamisen käsittelyä sekä hakeutumista uusien harrastusten pariin. Break the Fight! - toiminta tarjoaa lapsille ja nuorille mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja vahvistaa itsetuntoaan katukulttuurin avulla.