AdProLine® tehopesu, nyt Joutsenmerkitty

AdProLine® tehopesu, nyt Joutsenmerkitty

AdProLine® Tehopesu on nyt läpäissyt neulansilmän Joutsenessa ja on siten hyväksytty Joutsenmerkinnällä.Se tarkoittaa myös sitä, että Arom-dekor Kemi on askeleen lähempänä asettamaamme vuoden 2023 tavoitetta emäksisten pesuaineiden osalta. Tavoitteemme on, että 45 % emäksisistä tuotteistamme on oltava Joutsenmerkittyjä.

Pohjoismainen Joutsenmerkki pyrkii vähentämään ympäristövaikutuksia tuotteiden koko elinkaaren aikana, mikä tarkoittaa että kiertokulku on tärkeä osa arviointia. Joutsenen verkkosivuilta löytyy esimerkkejä siitä, kuinka merkintä edistää kiertokulkua;
– Vaatimukset uusiutuville, kierrätetyille ja kestäville raaka-aineille
– Tiukat kemikaalivaatimukset
– Resurssien ja energian käytön vähentämistä koskevat vaatimukset
– Laatuvaatimukset ja käyttöikä
– Suunnitteluvaatimukset, jotka edistävät korjausta, kierrätystä ja kierrätettyjen ja/tai uusiutuvien materiaalien käyttöä
– Optimaalisen jäte- ja resurssienhallinnan vaatimukset
”Joutsenmerkityt-tuotteet ovat täysin linjassa strategisen investointimme kanssa resurssitehokkuuden ja kiertokulun lisäämiseksi. Odotamme innolla ympäristömerkittyjen tuotevalikoimamme laajentamista”,
sanoo Maria Åhman, vastuullisuuspäällikkö Arom-dekor Kemiltä.

Birgitta Ottosdotter

Lehdistön yhteyshenkilö Key Account Manager +358 27 249 990

Liittyvä sisältö

Arom-dekor Kemi on yksi Pohjoismaiden johtavista AdBlue®- ja ajoneuvohoitokemikaalien toimittajista.

Arom-dekor kemi on yksi Pohjoismaiden johtavista AdBlue®, pesunesteiden, jäähdyttimen glykolin ja ajoneuvojen hoitoon ja puhdistamiseen tarkoitettujen kemikaalien toimittajista. Arom-dekor Kemi tarjoaa myös laajan valikoiman erikoiskemikaaleja eri tarkoituksiin. Arom-dekor-Kemin myynti oli vuonna 2019 326 miljoonaa Ruotsin kruunua.

Arom-dekor Kemi Oy
Halkotarhantie 1