Bertrandin kohtaus, kuva: Miso Macura

'Bertrandin kohtaus' on kehollinen ja absurdi näyttämöteos toimettomuudesta ja hiljaisesta kapinasta normeja vastaan

Bertrand makaa asuntonsa lattialla ja leikkelee konfetteja. Eräänä päivänä hän huomaa muuttuneensa toimettomaksi mieheksi. Bertrandin toimettomuus herättää läheisten ja lopulta myös tutkijoiden kiinnostuksen ja toimettomasta miehestä kasvaa nopeasti maailmanlaajuinen ilmiö. Mutta muuttaako Bertrandin esimerkki tapaamme elää?

Fyysinen teatteriesitys 'Bertrandin kohtaus' on ranskalaisen Émilie Leconten kirjoittaman ja Sanna Kangasluoman kääntämän näytelmätekstin kantaesitys Suomessa. Nukketeatteria, fyysistä teatteria ja puheteatteria yhdistävä esitys luo unenomaisen maailman, jossa katsoja voi seurata Bertrandin ja hänen lähipiirinsä elämää intiimisti lähietäisyydeltä. Esitys pyrkii pysäyttämään hetkeksi kapitalistisen yhteiskunnan rattaat antaen katsojalle mahdollisuuden tarkastella maailmaa sivullisen näkökulmasta.

“Sinä iltapäivänä Bertrand huomaa yhtäkkiä olevansa pitkällään kotinsa lattialla kykenemättä mitenkään nousemaan ylös. Tuntematon voima pitää hänet maassa makaamassa. Häntä ei kuitenkaan satu mihinkään, olo ei ole kuumeinen eikä erityisen väsynyt, eikä hän siis keksi mitään selitystä tälle oudolle tapahtumalle.”

Esityksen tuottava HIT Helsinki on helsinkiläinen vapaa ammattiteatterikollektiivi, joka tekee kantaesityksiä teatteri- ja kaupunkitiloihin.

Työryhmä
Emma Castrén, Ava Heinonen, Elina Kivioja, Maria-Elina Koivula, Annimaria Fabritius, Anna Korolainen Crevier Aurora Manninen, Suvi Matinaro, Fabian Nyberg, Elena Rekola, Meimi Taipale

Esityspaikka

PerformanceSirkus, Kaapelitehdas
Tallberginkatu 1 A 4. Kerros

Ennakkonäytös
10.3 klo 14

Esitysajat
11.3. klo 19
14.3. klo 19
19.3. klo 19
24.3. klo 19
25.3. klo 19
26.3. klo 19
29.3. klo 19
30.3. klo 19
1.4. klo 19

Liput 25 /15 €

Esitystä tukee Taiteen edistämiskeskus, Helsingin kaupunki ja Opetus- ja kulttuuriministeriö.

Lisätiedot:
Anna Korolainen Crevier, p. 050 575 0650
Lippuvarauksissa voit olla yhteydessä info@hithelsinki.com