Koreografi-tanssija Laura Pietiläinen. Kuva: Lorenz Laurentiu.

HEMERA - Kevään herääminen: Luontoon kytkeytyvä tanssiesitys salaisessa puutarhassa

HEMERA – Kevään herääminen on luontoon kytkeytyvä tanssiesitys, joka saa ensi-iltansa Art Fair Suomi goes Galleries -festivaaleilla 8.6.2021. Voimahahmo Laura -The Light Of All (koreografi-tanssija Laura Pietiläinen) johdattelee ihmiset ainutlaatuiselle matkalle salaisessa puutarhassa, kanavoiden kevään energioita ja luontoa.

Uniikki tanssiesitys on kytköksissä kuva- ja videotaiteilija Sara Pathiranen videoteokseen HEMERA – Tanssi keväälle, joka on esillä Helsingin Taiteilijaseuran järjestämässä Island of Empathy -näyttelyssä HAA-galleriassa Suomenlinnassa 5.6.-22.8.

Laura Pietiläinen on Teatterikorkeakoulun koreografikoulutusohjelmasta vuonna 2008 valmistunut koreografi-tanssija, jolla on kyky kanavoida erilaisia energioita ympäristöstään, esineistä ja asioista. Hänet on valittu Euroopan 20 lupaavimman koreografin joukkoon kansainvälisen Aerowaves-verkoston toimesta, ja hänen teoksensa Blondit vuodelta 2018 yhdessä Kuumien Putkien kanssa on valittu Aerowaves Twenty21 -ohjelmistoon. Monien näyttämöteosten lisäksi Laura Pietiläinen on tehnyt yhteistyötä eri taiteilijoiden kanssa muodin, tuoksujen, musiikin ja kuvataiteen parissa. Laura - The Light of All on Pietiläisen sielun voimahahmo, joka johdattaa taiteilijaa eri elämän vaiheiden ja myös haasteiden läpi, kohti omaa autenttista ja kukoistavaa itseään.

”Yhteistöissä jokainen taiteilija avaa omalla instrumentillaan minussa uusia sävyjä ja aavistuksia, joita lähden seuraamaan tanssiessani, kytkien ne sillä hetkellä itsessäni meneillä olevaan ja avautuvaan suuntaan”, Laura Pietiläinen kertoo työskentelystään.

Tanssiesitys HEMERA – Kevään herääminen
ti 8.6. klo 17
la 12.6. klo 15
la 21.8. klo 15
Suomenlinna C1, 00190 Helsinki

Esityksen kesto noin 30 min. Vapaa pääsy.

Lisätietoja antaa:
Johanna Bordevik