Hetki-festivaali, kuva Aino Ojanen, Salla Keskinen.

Hetki-festivaali tapahtuu Helsingissä neljännen kerran

Tanssi-improvisaatioon esitysmuotona keskittyvä Hetki-festivaali tapahtuu jälleen lauantaina 3.2.2024 klo 10.30-17.00 Maunula-talossa Helsingissä. Tänä vuonna festivaali järjestetään yksipäiväisenä tapahtumana.

Vuoden 2024 Hetki-festivaali tarjoilee sylin täydeltä tanssi-improvisaatiota neljän tanssitaiteilijan voimin. Mukana työpajoja ohjaamassa sekä esiintymässä ovat tanssin ammattikentällä jo vuosikymmeniä vahvasti vaikuttaneet tanssitaiteilijat Soile Lahdenperä, Liisa Risu, Vera Nevanlinna ja Kaisa Kukkonen.

Festivaalipäivä rakentuu tanssin ammattilaisille suunnatuista Hetki Sessions -työpajoista, kaikille avoimesta ohjatusta pienryhmäkeskustelusta sekä esitysiltapäivästä. Hetki-festivaalilla yleisö pääsee hurmaantumaan ja inspiroitumaan nyt-hetken tanssitaiteen äärelle, kun pitkänlinjan tanssitaiteilijat jakavat näkökulmiaan tanssi-improvisaatioon niin työpajojen kuin esitysten kautta.

Festivaalin kaikki tapahtumat ovat yleisölle ilmaisia ja esteettömiä.

Hetki-festivaali on järjestetty vuosina 2018, 2019 ja 2021 eri tiloissa ympäri Helsinkiä. Hetki on tällä hetkellä ainoa säännöllinen tanssi-improvisatioon esitysmuotona keskittyvä festivaali Suomessa.

Hetki-festivaali tuo Suomen ammattikentällä toimivia improvisaatioryhmiä ja -tekijöitä yhteen sekä avaa tanssi-improvisaatiota taidemuotona kaikille. Festivaali tarkentaa huomioin improvisaation mahdollisuuksiin esiintyjälle ja katsojalle. Hetki-festivaali on kutsunut eri vuosina ohjelman toteuttamaan tanssi-improvisaation ammattilaisia eri puolilta Suomea sekä eri ikäluokista.

Hetki-festivaalin järjestävät tanssitaiteilijat / tuottajat Aino Ojanen, Kaisa Kukkonen ja Elina Hauta-aho. Festivaalia 2024 tukee Helsingin kaupunki.

HETKI-FESTIVAALI 2024 OHJELMA LA 3.2.2024
Tapahtumapaikka: Maunula-talo, Metsäpurosali, Metsäpurontie 4, Helsinki

klo 10.30-14.15 Hetki Sessions -työpajat tanssin ammattilaisille ja ammattiin opiskeleville

klo 14.45-15.30 Kaikille avoin ohjattu pienryhmäkeskustelu tanssi-improvisaatiosta

Tervetuloa mukaan ohjattuun pienryhmäkeskusteluun tanssi-improvisaatiosta tanssin kentällä tänä päivänä. Keskustelun fasilitoivat tanssitaiteilijat Aino Ojanen ja Elina Hauta-aho Hetki-festivaalin organisointitiimistä.

klo 16.00-17.00 Esitysiltapäivä, jossa nähdään tanssitaiteilijoiden Liisa Risu, Soile Lahdenperä, Vera Nevanlinna ja Kaisa Kukkonen, duetoista ja kvartetosta koostuvat tanssi-improvisaatio-pienoisteokset.

Toimittajat on lämpimästi tervetulleita Hetki-festivaalille seuraamaan Hetki Sessions -työpajoja, osallistumaan keskusteluun ja / tai esitysiltapäivän yleisöön.

Esitysiltapäivän katsomossa on rajattu määrä paikkoja, joten pyydämme ystävällisesti varamaan paikkanne täältä:
Esitysiltapäivän 3.2. klo 16-17 PAIKKAVARAUS

Lisätietoja:

Hetki-festivaalin organisointitiimin jäsen, tuottaja Elina Hauta-aho: elina.hautaaho@gmail.com, +358 50 3660 747