Laura Pietiläinen: Metamorphic Rocks (2019). Kuva: Jannis Sid.

Tanssi- ja kuvataiteilijat, muusikot sekä muotisuunnittelijat luovat yhdessä transformaatioesityksen

Metamorphic Rocks
Kehollinen, musiikillinen ja visuaalinen transformaatioesitys taidegallerian kuvataideinstallaatiossa 22.–24.3.2019

Koreografi ja tanssija Laura Pietiläinen on tullut nykytanssin maailmassa tunnetuksi voimahahmonsa Michaela – The Queen of Fucking Everything kautta. Tämä universumin mittaamattomista energioista ammentava, visuaalisesti voimakas, sädehtivä ja samanaikaisesti hauras hahmo esiintyi ensimmäistä kertaa vuonna 2016 loppuunmyydyille katsomoille ja on sen jälkeen jatkanut elämäänsä monissa erilaisissa yhteistyöprojekteissa muotisuunnittelijoiden, muusikoiden, videotaiteilijoiden ja parfymeristin kanssa. Viimeisin kriitikoiden hehkuttama näyttämöteos oli yhdessä tanssitaiteilija Paula Tuovisen ja Go Go -tanssiryhmä Kuumien Putkien kanssa tehty Blondit. Tämä pöljyyttä juhlistava esitys sai ensi-iltansa joulukuussa 2018 Zodiak – Uuden tanssin keskuksessa.

Maaliskuussa Michaela – the Queen of Fucking Everything ja tanssija-kuvataiteilija Sara Kovamäen Sara – The Transformer kohtaavat Galleria Kajasteessa Helsingissä. Yhdessä lukuisten kuvataiteilijoiden, muusikoiden ja muotisuunnittelijoiden kanssa he luovat ainutlaatuisen, aistillisen ja soluja liikuttavan esityksen Metamorphic Rocks.

”Eri tekijöiden maailmat synnyttävät yhdessä runsauden, joka inspiroi ja avaa kanavia moniin suuntiin ja ulottuvuuksiin. Minulle on tärkeää, että jokainen mukana oleva taiteilija voi tuoda oman taiteensa tilaan omassa voimassaan, mutta kuitenkin resonoiden toisten tekijöiden kanssa”, esityskokonaisuuden koollekutsuja Laura Pietiläinen toteaa.

Luvassa on kokonaisvaltainen tanssi-, kuvataide- musiikki ja muotiesitys, jossa tapahtuu eri vuodenaikoihin liittyviä transformaatioita. Esitys liikkuu tilasta, sfääristä toiseen katsojien seuratessa mukana.

Esityksessä ovat mukana:

Musiikki: Biitsi (Kim Modig & Heidi M. Wee), InstantKarma (Niina Vicktoria Tamminiemi & Laura Pietiläinen), Sirja Puurtinen, Eero Savela

Kuvataide: Mitja Lehtevä, Hermanni Saarinen, Joel Slotte, Saku Soukka

Muoti: Jatuli/Nina Jatuli, KATIVEE/Kati Viljava, KIKS/Katja Iljana, Minna Paussu Design/Minna Paussu.

----------------------------------------------

Metamorphic Rocks – Neljä virtaavan kauden sfääriä

22.3. klo 18
23.3. klo 18