Koreografin vastaanotto. Kuvassa Sonja Salomäki. Kuva: Favela Vera Ortiz.

Tanssitaiteilijan työ laajeni mielenilmaisuihin: "Koreografin vastaanotto" osana Perjantait Gretan kanssa -tapahtumaa

Koreografin vastaanotto on koreografi Favela Vera Ortizin kehittämä teoskonsepti, jossa kuka tahansa voi työstää oman tanssin yhdessä koreografin kanssa. Vastaanotolla soolo- tai ryhmätanssi syntyy yhdessä koreografin kanssa kokeillen ja liikkuen. Vastaanoton lopuksi tanssi on asiakkaalle valmis mukaan otettavaksi ja vapaasti esitettäväksi missä ja milloin tahansa.

Favela Vera Ortiz on pitänyt koreografin vastaanottoja erilaisissa tiloissa ja tapahtumissa sekä Suomessa että ulkomailla jo vuodesta 2007 lähtien. Tänään perjantaina 17.5. koreografin vastaanotto oli osana Perjantait Gretan kanssa ja Fridays for Future -mielenilmaisua Eduskuntatalon edessä.

Koreografi Favela Vera Ortiz toteutti soolo- ja ryhmäkoreografiaa Perjantait Gretan kanssa -mielenilmaisuun osallistuneille. Koreografioita säesti argentiinalainen muusikko ja säveltäjä Mercedes Krapovickas.

Favela Vera Ortiz ja Mercedes Krapovickas ovat molemmat Koneen säätiön tukemia rohkeita tekijöitä.

Tapahtuma toteutettiin yhteistyössä Ilmastokanavan kanssa. Ilmastokanava on taiteilija ja tutkija Sonja Salomäen ideoima konsepti, jossa taiteilijat ja järjestöt tekevät yhteistyönä ratkaisukeskeistä taidetta ilmastonmuutokseen liittyen.

Lisätiedot: Favela Vera Ortiz, fvo@iki.fi