Willman Dance Companyn ensi-iltateos osallistaa lapsiyleisön pohtimaan eläinten arvoa ja vahvistaa pienen katsojan itsetuntoa vanhaa kerrontamuotoa hyödyntäen

Voimaeläin on vuorovaikutuksellinen ja lapsia osallistava tanssiteatteriesitys. Esityksessä seikkailevat hahmot, Kaisla, Kiira ja Tuisku, lukevat faabeleita toisilleen. Faabeli on hyvin vanha kerrontamuoto, yleensä eläinsadun muotoon puettu ja moraalisen opetuksen sisältävä kertomus. Kokeneen ja ilmaisuvoimaisen esiintyjäryhmän esittämät Kaisla, Kiira ja Tuisku alkavat faabelien innoittamina etsiä omia voimaeläimiään. Voimaeläimiä etsitään Pohjolan eläimistä ja yleisö pääsee osallistumaan mukaan etsintään!

Esitys herättää ajatuksia eläimen ja ihmisen arvosta. Mitä eläimen tulisi saada ihmiseltä? Mitä ihminen voi saada eläimeltä? Voimaeläin vahvistaa lapsen itsetuntoa ja toimijuutta yksilönä. Lapsi voi miettiä omia kykyjään ja voimiaan eläinten ominaisuuksien kautta.

Willman Dance Company on helsinkiläinen tanssiryhmä, joka koostuu taiteilijoista, joita yhdistää intohimo tanssiin ja näyttämötaiteeseen. Ryhmä valmistaa esityksiä niin aikuis- kuin lapsiyleisölle luoden tanssiteatteri- ja nykytanssiteoksia, joissa liike ja tanssijoiden kehollinen kyky ilmaista ovat esityksen ydin.

Voimaeläin
Koreografia, ohjaus Marjaterttu Willman
Pukusuunnittelu Aapo Siikala
Esiintyjät Jonna Aaltonen, Kaisa Niemi, Tanja Illukka