MimoArt Company: Body Notes. Kuva: Kai Kuusisto.

Yllätysesiintyjät kohtaavat toisensa ensi kertaa lavalla Tanssin talossa 26.-27.3.2024 kansainvälisesti palkitun Body Notes -teoksen Special Edition versiossa

Kansainvälisesti palkittu MimoArt Company tuo Tanssin talon Pannuhalliin Body Notes -teoksesta ennen näkemättömän rohkean version, jossa esiintyjät kohtaavat toisensa ensi kertaa astuessaan näyttämölle katsojien silmien alle. Body Notes - Special Edition on koettavissa Tanssin talossa vain kahtena iltana 26.-27.3.2024.

Body Notes on harjoitettuun improvisaatioon pohjaava monitaiteinen matka ihmisvartalon mahdollisuuksiin. Ohjaaja Mimosa Lindahlin kokonaisvaltainen ajattelu pohjaa vahvasti visuaalisiin lähtökohtiin sekä esityksen eri elementtien saumattomaan dialogiin. Lindahlin tarkan ohjaustyön ansiosta teos nostaa kunniapaikalle esiintyjäntyön ja monitaustaisen työryhmän taituruuden.Toistuvasti teoskritiikeissä nostetuista merkittävästä visuaalisuudesta ja äänisuunnitelusta on vastannut suunnittelijat Arto-Oskar Reunanen, Ilmari Karhu ja Jaakko Autio.

Body Notes - Special Edition on varsinaista läsnäolon taidetta, josta katsojapalautteiden perusteella kokijoiden on haastavaa löytää tarpeeksi voimakkaita ilmaisuja kokemuksensa kuvaamiseksi. Palautteissa viljeltyjä superlatiiveja alleviivataan ja korostetaan huutomerkein parempien ilmausten puuttuessa. MimoArt Companyn Body Notes - Special Edition on taiteellisesti kunnianhimoinen kokonaistaideteos, jolle on hankala keksiä vertaista. Tanssin talon vaihtuvissa yllätyskokoonpanoissa nähdään kutkuttava kattaus uusia ja vanhoja, kotimaisia ja kansainvälisiä fyysisen esiintyjyyden taitureita.

"Body Notes on improvisaatioita hyödyntävä matka kaikkiin mahdollisiin näyttämöilmaisumuotoihin. Se tuntuu syvällä kehossa ja sielussa, ravistelee, venyttelee, huvittaa ja liikuttaa.” Maria Säkö / Helsingin Sanomat

MimoArt Company
BODY NOTES - Special Edition

Ohjaus / konsepti: Mimosa Lindahl
Lavastus: Arto-Oskar Reunanen
Valosuunnittelu: Ilmari Karhu (Tanssin talossa Karel Šimek)
Äänisuunnittelu: Jaakko Autio (Tanssin talossa Sebastian Kurtén)
Valokuvat: Kai Kuusisto
Tuotanto: MimoArt Company

Esiintyjät paljastuvat esityksen alkaessa. Teoksessa esiintyneet vuosina 2017-2023:
Saska Pulkkinen, Miro Lopperi, Mikael Kuosmanen, Marko Pakarinen, Oskari Turpeinen, Milan Sládek (SK), Milán Maurer (HUN), Eoin Mac Donncha (IRL/HUN), Antti-Pekka Pudas, Lauri Lohi, Jaakko Autio, Viljami Lehtonen, Sebastian Kurtén, Ilmari Karhu, Karel Šimek (ZC), Arto-Oskar Reunanen sekä sellisti Sergio Castrillón (CO/FIN).

26.3.2024 18.00
27.3.2024 18.00
Tanssin talo, Pannuhalli
Liput 22-32 €

Sanaton teos
Suositus ikä +7

MimoArt Company on 2016 perustettu esittävän taiteen ryhmä, jonka taiteellisesti kunnianhimoisissa töissä yhdistyvät tanssin, teatterin ja sirkuksen traditiot sekä alaa uudistava näkökulma, niin visuaalisen ja fyysisen esittävän taiteen, kuin sen taustalla vaikuttavan pedagogiikan alueella. Kotimaassa ja kansainvälisesti toimivan ryhmän taiteellisina johtajina toimivat taiteilijapariskunta Mimosa Lindahl sekä Arto-Oskar Reunanen. Esitykset syntyvät teoksiin erikseen kutsuttavan monitaiteellisen kansainvälisen työryhmän yhteisteoksina.

Lisätietoja MimoArt Company / Mimosa Lindahl contact@mimoartcompany.com +358 407359512

Itäinen Brahenkatu 11-13 E 112