Atria keskittää valmisruokatuotantoa Karkkilasta Nurmon tehtaalle

Atria Suomen valmisruokatuotannon toimintojen järjestelyjä koskevat yt-neuvottelut on saatu päätökseen. Atria on tehnyt päätöksen keskittää valmisruokatuotannon Karkkilasta Nurmon tehtaalle. Karkkilan tuotantolaitos suljetaan lokakuun loppuun mennessä. Kaikille yt-neuvotteluiden kohteena oleville henkilöille on tarjottu työpaikkaa Atrian muilta tuotantolaitoksilta. Neuvottelut koskivat yhteensä 32 henkilöä Karkkilan tuotantolaitoksella. Järjestelyistä arvioidaan muodostuvan noin yhden miljoonan euron vuosittainen kustannussäästö.

Atria Suomi Oy:n valmisruokaliiketoiminnan johtaja Jukka Mäntykivi,
p. 040 554 6059.
Atria Suomi Oy

Mika Ala-Fossi

• Teollisuus, valmistus

Atria Oyj on voimakkaasti kasvava ja kansainvälistyvä, suomalainen elintarvikealan yritys. Atria on yksi johtavista ruoka-alan yrityksistä Suomessa, Pohjoismaissa, Venäjällä ja Baltian alueella.

Atrian liikevaihto vuonna 2012 oli 1 343,6 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 4 898 henkilöä. Konserni jakaantuu neljään liiketoiminta-alueeseen. Ne ovat Atria Suomi, Atria Skandinavia, Atria Venäjä ja Atria Baltia.
Atrian asiakasryhmiä ovat päivittäistavarakauppa, Food Service -asiakkaat ja alan teollisuus. Lisäksi sillä on omiin tuotemerkkeihin perustuvaa Fast Food -konseptiliiketoimintaa.
Atrian juuret ulottuvat vuoteen 1903, jolloin perustettiin sen vanhin omistajaosuuskunta.
Atria Oyj:n osakkeet listataan Nasdaq OMX Helsinki Oy:ssä.