Italian Forbes kävi Suomessa, toimittaja oli kiinnostunut kahdesta naisesta.

Italian Forbesin toimittaja Alessandra Mattanza tunnetaan toimittajana, joka haastattelee Hollywood tähtiä sekä maailmanluokan business ihmisiä. Kun hän saapui Suomeen, oli hän kuitenkin kiinnostunut Aurora Estaten yrittäjäkaksikosta Heidistä ja Sirlystä. Toimittaja oli lukenut kansainvälisen tiedotteen ja halusi matkustaa Lappiin.

Alessandra oli lähettänyt minulle sähköpostia ja oli kiinnostunut meidän tarinasta. Istuin kotisohvalla kun avasin viestin, luin sen varmaan kolme kertaa läpi ja soitin sitten Heidille. Et ikinä usko, Forbes haluaa tehdä meistä jutun!!

Otimme  ilolla uutisen vastaan ja päätimme näyttää Ylläksen alueen kauneuden ja upeimmat kohteet.

" Suunnittelimme, että vietämme yhden päivän yhdessä Alessandran kanssa ja sitten molemmat viettää päivän hänen kanssaan tehden omia arkisia asioita tai jotain, josta on erityisen kiinnostunut. Toimittaja oli kiinnostunut meidän tarinasta, arjesta ja tulevaisuudesta. Hän oli tehnyt kovan taustatyön ja tiesi myös vastoinkäymisistä sekä onnistumisista." Heidi kertoo.

Heidi Seikkula, kuva Marko Vasara

Ensimmäisenä päivänä Minä, Heidi ja Alessandra söimme aamupalaa Aurora Estaten ravintolanssa. Aamianen on aina pöytiin tarjoiltu ja se vaihtelee päivittäin. Aamupalan jälkeen lähdettiin tutustumaan paikalliseen latukahvilaan  Tupa Auringossa, siellä päästiin silittelemään poroja.

Koska maisemat ovat täällä huikeat, kävimme Ylläksen huipulla ja sinne matkustettiin tyylillä. Sport Resortilla on VIP gondoli jossa voi kuunnella musiikkia ja nauttia maisemista. Päivä oli aurinkoinen ja Ylläksen huipulta näkee Pallakselle asti.

Viiden päivän aikataulu oli tiukka, joten tärkeää oli järjestää myös hetkiä yhdessä jossa rentoudutaan. Vaikka Aurora Estatella on pieni saunamaailma, oli tärkeää näyttää alueen parhaat palat jokaisesta osa alueesta. Ajoimme Muonioon, jossa meille oli yksityisesti varattu Arctic sauna world. Sielä sitten syötiin lohikeittoa, saunottiin 5 saunassa ja uitiin avannossa.

Paluumatkalla napattiin take away burgerit ja sushit Jounin Kaupasta.

Heidin päivä vietettiin Kaukosessa, hänen kotonaan. Heidillä ja hänen puolisollaan Einolla on 1800 luvulla rakennettu hirsitalo joen rannalla. Alessandra vietiin moottorikelkalla pilkkimään. Päivän aikana he keskustelivat Heidin urasta, Aurora Estatesta, hänen arjestaan sekä uudesta yrityksestä. Heidi konsultoi uutta hotellia joka avataan kesällä Inkooseen. Hänellä on taito keskittyä yksityiskohtiin sekä asiakaskokemukseen. Laatu kaikessa tekemisessä on hänelle tärkeää. Heidi perusti konsultointi yirtyksen "Lappi on Lifestyle" viime syksynä.

Vierailun kruunasi illallinen, hirven filettä jonka Eino oli itse metsästänyt. Alessandran sydämen taisi kuitenkin viedä Heidin pörröinen Alaskanmalamuutti Atlas!

Atlas, kuva Sirly Ylläsjärvi

Neljäntenä päivänä pääsin esittelemään omaa elämää sekä taiteellisempaa puolta itsestäni ja alueesta. Aloitimme kierroksemme SnowVillagesta ja ajoimme sen jälkeen Särestöniemeen taidemuseoon. Juttelimme visuaalisuudesta yritystoiminnassa, brändäämisessä ja ruuassa. On tärkeää luoda elämyksiä sekä fiilis tulevasta jo ennen Lappiin saapumista.  Kerroin live kokkikoulusta, kansainvälisestä Mutti videosta, tulevasta kirjasta sekä omasta urasta.Olin perustanut Sirly Oy:n kesällä 2020 kun en yksinkertaisesti keksinyt enään muuta. Sen yrityksen kautta olen maksanut omat palkat koko vuoden ajan. Alessandra oli vaikuttunut meidän saavutuksista ottaen huomioon meidän iät ja miten olemme kaiken rakentaneet.

Sirly, Sirlyn kotona. Kuva Marko Vasara

Viimeisenä päivänä Alessndra pääsi tutustumaan Husky yrittäjiin , pariskuntaan joka oli juuri voittanut Suomenmestaruuden, tuplana! Sanna ja Riku Setälä nappasivat molemmat voiton 2021 keväällä. Toimittaja pääsi husky ajelulle jonka jälkeen hänelle tarjottiin lounas kodassa.

Illalla oli aika tavata toiset majoitusyrittäjät Ylläsjärven rannalta, Villa Möykyn Sampo ja Janne.  Ja niin viikko tuli päätökseen, Alessandran oli tarkoitus palata takaisin Italiaan. Oli kuitenkin selkeää, että hän palaa vielä. Hänellä oli valtavasti kysymyksiä ja niin paljon kerrottavaa.

Voit lukea Forbes Italy julkaisun täältä

-Sirly Ylläsjärvi-