Luksus boutique hotelli Aurora Estate Inari

​Sirly Schinmann ja Heidi Seikkula perustivat Aurora Estaten 2015. Naiset olivat mukana Aurora Estate Ylläksen rakennuksen suunnittelussa ja loivat brändin sekä konseptin nollasta.

Pienessä Boutique hotellissa on 7 uniikkia huonetta, 50 paikkainen fine dining ravintola sekä saunamaailma. Pihapiirissä on kaksi 100 vuotiasta rakennusta, savusauna sekä pirtti. Naisten tarkoitus oli luoda itsellensä ympärivuotinen työpaikka Lappiin, Ylläkselle. "Ensimmäisten vuosien ajan piti kaikki tehdä itse. Lämmitimme saunat, teimme lumityöt, pesimme ja silitimme liinavaatteet.​" -Heidi-

Aurora Estate oli mukana Kasvu Open yrityskilpailussa 2016 ja heidän sijoituksensa Lapissa oli 2. Naiset lähtivät kilpailemaan Suomen 80 parhaan joukkoon Jyväskylään. Kasvu Open sparrauksissa naiset löysivät nopeasti oman punaisen lankasa ja päättivät keskittyä laatuun.

Boutique hotelli Aurora Estate valittiin "Euroopan parhaaksi uudeksi Boutique hotelliksi 2018" jonka jälkeen oli selvää, että tällaiselle on kysyntää. Oli aika laajentaa!-Sirly-

Luxury boutique hotelli Aurora Estate Inarin on tarkoitus avata ovensa 2021 talvella. Tontti sijoittuu Juutuajoen rantaan, Sajosta ja Siidaa vastapäätä. Alueella on isoja puita ja kiviä joita on tarkoitus korostaa.

Rakennus on yhdessä kerroksessa, siitä löytyy Spa, 150 paikkainen ravintola, Chefs table sekä 42 huonetta joista osa on ns. VIP siivessä.

Tiimille on tärkeää kunnioittaa ympärillä olevaa luontoa ja rakennus on suunniteltu nimenomaan tonttiin sopivaksi.

Hanke esitellään tänään 16.1 Helsingin messukeskuksessa jossa Sirly Schinmann on puhumassa Visit Finlandin kutsumana.

Kari Lappalainen on suunnitellut Juutuanjoen rantaan luksus boutique hotellin.

Lappalainen lähti piirtämään rakennusta tipin ispiroimana. Miten valo näkyy pimeällä ulkoa sisälle ja päivällä sisältä ulos.

Hotelli sulautuu maisemaan.Sisääntulo on vaikuttava. Korkea katos suojaa asiakkaita myös säältä.

Lappalaisen mukaan sisääntulo on rakennuksen tärkein osa.

Huomaa sisääntulo. Katossa on kaksi aukkoa josta luonnon valo pääsee sisään. Talvella sinne sataa myös lumi, kesällä vesi.

Heidin ja Sirlyn toiveena oli saada luonto mahdollisimman lähelle asiakasta, Arkkitehdin toteutus on henkeäsalpaava!

Aurora Estate Inari avaa ovensa 2021 joulusesongille.