​Avain Yhtiöiden voimakas kasvu jatkui vuonna 2016

Vuosi 2016 oli konsernin kannalta varsin menestyksekäs. Konsernin liikevaihto 87,4 (64,8) miljoonaa euroa oli yhtiön historian korkein. Liikevaihtoa kasvattivat kolme sijoittajille myytyä palvelukotia, käyttöasteiden nousu asumisoikeusasunnoissa ja uusien asuntokohteiden valmistuminen. Kasvaneen liikevaihdon myötä sekä liikevoitto 24,5 (17,8) miljoonaa euroa että tulos rahoituserien jälkeen 14,2 (8,3) miljoonaa euroa paranivat edellisvuodesta saavuttaen kaikkien aikojen ennätyksen. Alkaneen tilikauden aikana liikevaihdon arvioidaan olevan 95-100 miljoonaa euroa ja liikevoiton sekä tuloksen rahoituserien jälkeen paranevan edellisvuodesta.

Vuoden 2016 aikana valmistui 516 uutta asuntoa. Konsernin investoinnit olivat yhteensä 86,5 miljoonaa euroa, josta 72,3 miljoonaan euroa kohdistui asuntojen uudistuotantoon ja 13,1 miljoonaa euroa asuntojen peruskorjauksiin. Tuloslaskelmaan kirjattuja huoneistokorjauksia tehtiin 6,4 miljoonalla eurolla. Vuoden 2017 aikana valmistuu noin 650 asuntoa ja aloitetaan noin 1000 uuden asunnon rakentaminen.

Voimakas kasvu näkyi myös konsernin henkilöstön määrässä. Vuoden 2016 lopussa konsernin palveluksessa oli 143 (114) henkilöä. Vuoden 2017 aikana henkilöstömäärän arvioidaan edelleen kasvavan, joskin kasvuvauhdin arvioidaan hieman hidastuvan.

Lisätietoja antaa:

Perttu Liukku, toimitusjohtaja, Avain Yhtiöt Oy, puh. 050 66169, perttu.liukku@avainyhtiot.fi

Jan Harti, talous-ja rahoitusjohtaja, Avain Yhtiöt Oy, puh. 040 711 0376, jan.harti@avainyhtiot.fi

Avain Yhtiöt -konserniin kuuluu kuusi luotettavaa ja vastuullista yhtiötä. Avain Yhtiöt on erikoistunut asuntojen ja asumisen palvelujen tuottamiseen, rakennuttamiseen, isännöintiin sekä korjausrakentamiseen. Avain yhtiöiden tehtävänä on rakentaa ja ylläpitää toimivaa ja turvallista elinympäristöä sekä kehittää kokonaisvaltaista asumisen ja rakentamisen laatua. Omistuksessamme on lähes 7000 asuntoa valtakunnallisesti.

• Talous, rahoitus