AVAIN Yhtiöille yli 100 asuntoa Vantaan Kivistöön

AVAIN Yhtiöt rakentaa erinomaisten liikenneyhteyksien päähän valmistuvalle Kivistön asuinalueelle asumisoikeusasuntoja, vuokra-asuntoja sekä palvelutalon. Kokonaisuuden arvo on 18 milj. euroa ja se on tällä hetkellä AVAIN Yhtiöiden suurin yksittäinen hanke. Rakentaessaan kerralla suuremman ja monia asumismuotoja sisältävän kokonaisuuden yhtiö pystyy huomioimaan tuotannossaan paremmin arkkitehtonisesti ja elinkaaritaloudellisesti kestävät ja laadukkaat ratkaisut.

“AVAIN Yhtiöt on parhaimmillaan tällaisissa suurissa yli 100 asuntoa käsittävissä kokonaisuuksissa, joissa on useita eri hallintomuotoja” kertoo AVAIN Yhtiöt –konsernin toimitusjohtaja Perttu Liukku. “Suurien kohteiden rakennuttamisesta AVAIN Yhtiöillä on kokemusta joista voisi mainita mm. Tampereelle Vuoreksen alueelle rakenteilla olevat asumisoikeuskohteet joissa on yhteensä 95 asuntoa sekä Lahden Launeen alueelle valmistuneet palvelu- ja vuokratalokohteet.” jatkaa Perttu Liukku.

“On hieno nähdä toimija (AVAIN Yhtiöt) joka voi toteuttaa monipuolisesti eri asumistuotteita ja samalla sitoutua isommankin rakennuskokonaisuuden nopeaankin toteutukseen myös haastavassa suhdannetilanteessa” toteaa Vantaan apulaiskaupunginjohtaja Juha-Veikko Nikulainen.

Vantaan Kivistön asunnot valmistuvat syksyllä 2015 ja ne kaikki tulevat AVAIN Yhtiöiden omistukseen.

Asumisoikeuskohteeseen Vantaan Jaspinkujaan tulee 26 asuntoa yhteen viisikerroksiseen kerrostaloon. Huoneistokoot vaihtelevat yksiöistä neljänhuoneen ja keittiön perheasuntoihin.

Vantaan Ruusukvartsi niminen vuokrakohde on yhden kerrostalon käsittävä yhtiö, johon tulee 32 vuokra-asuntoa myös viiteen asuinkerrokseen.

Palvelutalossa on 60 ikääntyneille tarkoitettua asuntoa.

Lisätietoja:
AVAIN Yhtiöt, toimitusjohtaja Perttu Liukku puh: 050 66 169