Avain Yhtiöt toteuttavat Puustellinmetsään monimuotoisen asuinkorttelin

Avain Yhtiöt toteuttaa Puustellinmetsän keskeisen torialueeseen rajautuvan asuinkorttelin. Kaupan kohteena olleessa korttelissa on rakennusoikeutta yhteensä 13.000 kerrosneliömetriä, ja kortteliin tullaan rakentamaan arviolta 250 asuntoa. Korttelin kauppahinta oli reilu 2,85 miljoonaa euroa. Rakennustöiden on tarkoitus alkaa syksyllä 2020 heti Tuusulan Asuntomessujen jälkeen.

Avain Yhtiöt toteuttavat kortteliin monimuotoisia kerrostaloasuntoja sekä pysäköintilaitoksen. Kortteliin on suunnitteilla nykyaikaisia ja hyvin varusteltuja asumisoikeus- ja vuokra-asuntoja sekä omistusasuntoja. Taloihin tulee myös liiketilaa. Avain Yhtiöillä on myös toinen hanke rakenteilla Rykmentinpuistotien varteen, Rykmentinpuiston keskuksen asemakaava-alueella. Näiden asuntojen arvioitu valmistumisaika on kesällä 2020.

Avain Yhtiöiden tavoitteena on luoda toimivaa ja turvallista elinympäristöä sekä kehittää kokonaisvaltaista asumisen ja rakentamisen laatua, Avain Yhtiöiden myynti- ja markkinointijohtaja Elias Kiviranta kertoo. Rykmentinpuistossa nämä tavoitteet on mahdollista toteuttaa erinomaisesti eri asumismuotojen muodossa ja meillä onkin vahva usko alueen vetovoimaan, Elias Kiviranta lisää.”

Tuusulan kunnalle korttelin luovuttaminen oli jälleen osoitus alueen vetovoimasta.

- Avain Yhtiöiden kanssa solmittu kauppa Puustellinmetsään on jälleen hieno askel eteenpäin Rykmentinpuistossa,Rykmentinpuiston ohjelmapäällikkö Tuomo Sipilä kertoo. Meillä on tulevien Asuntomessujen lisäksi tulossa paljon uutta rakentamista, ja alueen vetovoima ja tunnettavuus ovat selkeästi kasvaneet, Sipilä jatkaa.

Kortteli on ensi kesän Asuntomessujen aikana Asuntomessujen portti- ja huoltoalueena, ja rakentaminen voi käynnistyä heti messujen jälkeen.

Lisätietoja:

Avain Yhtiöt, myynti- ja markkinointijohtaja Elias Kiviranta

puh: 040 577 2784

Tuusulan kunta, Ohjelmapäällikkö Tuomo Sipilä

puh: 040 314 3017

Avain Yhtiöt on suomalainen konserni, joka on erikoistunut asuntojen ja asumisen palvelujen tuottamiseen, rakennuttamiseen, isännöintiin sekä korjausrakentamiseen. Konsernin omistuksessa on yli 8 000 Avain Asuntoa ja työllistämme jo reilusti yli 200 ammattilaista. Tavoitteena on rakennuttaa vuosittain 1 000 uutta asuntoa keskeisille kasvualueille Suomessa. Konsernin vuosittaisten investointien arvo ylittää 100 M€.

Jokainen meistä on oman elämänsä taiteilija. Tuusulassa voi rakentaa omanlaisensa elonkaaren: pienen kunnan edut, suuren kaupungin kyljessä antavat mahdollisuuksia vaikka mihin. Vireät kyläyhteisöt, lukuisat museot ja persoonalliset tapahtumat pitävät kunnan sykettä yllä. Irtioton maailman ääriin voi silti helposti tehdä, onhan alueellamme Suomen kansainvälisin lentokenttä. Tuusula - Elämisen taidetta. www.tuusula.fi

Avain Yhtiöt -konserniin kuuluu kuusi luotettavaa ja vastuullista yhtiötä. Näiden yhtiöiden tehtävänä on rakentaa toimivaa ja turvallista elinympäristöä sekä kehittää kokonaisvaltaista asumisen ja rakentamisen laatua niin asukkaiden kuin ympäristön kannalta.