Azets keräsi varoja diabeteksen tutkimukseen

Talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niihin liittyviä teknologiaratkaisuja tarjoava Azets on kerännyt varoja tyypin 1 diabetekseen keskittyvälle hyväntekeväisyysjärjestölle JDRF:lle koko yhtiön kattaneessa hyväntekeväisyyshaasteessa.

Kuten useat muutkin pitkäaikaissairaudet, tyypin 1 diabetes vaikuttaa potilaan elämään ympäri vuorokauden eli 24/7. Hyväntekeväisyyshaasteessa Azetsin henkilökunta Pohjoismaissa ja Isossa-Britanniassa haastoi itsensä tekemään erilaisia asioita käyttämällä numeroita 24, 7 tai 247 niin, että toimenpiteet tehtiin 24. päivä huhtikuuta mennessä. Yksi työntekijä käveli lähes 130 kilometriä 24 tunnin aikana, toinen haastoi itsensä kävelemään 247 kilometriä huhtikuun aikana, kolmas käveli perheensä kanssa 24 000 askeleen pituisen lenkin.

”Tyypin 1 diabetes on sairaus, joka vaikuttaa miljooniin ihmisiin ympäri maailmaa, mukaan lukien oma poikani. Sairaus vaatii ympärivuorokautista valvontaa ja huomiota. Diabetes vaikuttaa monen azetslaisen perheeseen, joten aihe on lähellä monen sydäntä. Toivomme, että panoksellamme autamme parantamaan ihmisten elämää ja hävittämään sairauden kokonaan tulevaisuudessa”, totesi Azets Groupin toimitusjohtaja Dawn Marriott.

”Olemme kiitollisia, että Azets päätti tukea JDRF:ää 24/7-haasteellaan. Se lisää tietoisuutta tyypin 1 diabeteksesta ja myös auttaa meitä työssä sairauden hävittämiseksi. Arvostamme suuresti Azetsin anteliasta lahjoitusta näinä vaikeina aikoina ja kiitämme kaikkia, jotka ottivat vastaan 24/7 haasteen", sanoi JDRF:n Sue Perrin.

Tyypin 1 diabetes

• Tyypin 1 diabetes on krooninen sairaus, joka vaikuttaa potilaan ja hänen läheistensä elämään koko eliniän.
  • Tyypin 1 diabetes on autoimmuunisairaus, jota ei voida ehkäistä. Sillä ei ole todettu yhteyttä elintapoihin.
  • Tyypin 1 diabetespotilaat tarvitsevat elääkseen päivittäistä insuliinihoitoa joko pistoksin tai pumpulla.
  • Tyypin 1 diabetesta sairastaa Suomessa noin 50 000 ihmistä.
  • Lapsi, jolla todetaan tyypin 1 diabetes 5-vuotiaana, joutuu 18 ikävuoteen mennessä ottamaan jopa 19 000 pistosta ja 50 000 sormenpäästä otettavaa verinäytettä.

Tutustu JDRF:n toimintaan: https://jdrf.org.uk/