Azetsin teknologiapohjaisten ulkoistuspalveluiden kysyntä jatkui vahvana

Azetsin teknologiapohjaisten ulkoistuspalveluiden kysyntä jatkui vahvana

Talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoavan Azets Insight Oy:n liikevaihto kasvoi päättyneellä tilikaudella ja sen ulkoistuspalveluiden kysyntä jatkui vahvana koronapandemiasta huolimatta.

Azetsin liiketoiminta kasvoi 30.6.2021 päättyneellä tilikaudella. Vaikka koronapandemia on jatkunut koko tilikauden, eritysesti palkka-, HR- ja teknologiaratkaisuiden sekä suurasiakkaiden taloushallintopalveluiden kysyntä jatkui vahvana.

”Ulkoistamisessa palattiin selkeästi perusasioiden äärelle. Palveluiden hankintaa ajoivat muun muassa riskien minimoiminen ja kustannusten optimointi, mikä on hyvin loogista globaalissa pandemiatilanteessa”, toteaa Azets Insight Oy:n toimitusjohtaja Ulla Nikkanen.

Pandemia vaikutti voimakkaimmin pk-segmentin asiakkaiden liiketoimintaan. Tämä näkyi osittain nykyasiakkaiden volyymien laskuna sekä aiempaa vähäisempänä lisäarvopalveluiden hankintana.

Yhteenveto Azets Insight Oy:n tilikaudesta 7/2020-6/2021 (suluissa edeltävän tilikauden tiedot):

• Liikevaihto: 65,2 MEUR (62,8 MEUR)
  • EBITDA: 9,3 MEUR (9,5 MEUR)
  • EBITDA%: 14,3% (15,1 %)
  • Henkilöstö: 648 (627)

Kuluneen tilikauden aikana Azets on jatkanut merkittäviä panostuksia automaatioon sekä terävöittänyt pk-segmentin palvelukonseptiaan.

”Haluamme olla teknologiapohjaisten ulkoistuspalveluiden edelläkävijä kaikissa asiakaskokoluokissa. Olemme kehittäneet pk-yrityksille suunnattuja palveluitamme yhä helpommin ostettavaan ja asiakkaan liiketoiminnan mukaisesti skaalautuvaan suuntaan.”

Kulunut tilikausi muutti Azetsilla pysyvästi tapoja työskennellä niin sisäisesti kuin yhteistyössä asiakkaiden ja kumppaneidenkin kanssa.

”Olemme siirtyneet pysyvästi hybridityöhön, jossa työtä tehdään joustavasti tilanteesta ja tarpeista riippuen etänä, asiakkailla ja toimipisteissämme. Olemme panostaneet siihen, että johtaminen, toimitilat, työvälineet ja toimintamallit tukevat mahdollisimman hyvin tätä muutosta”, päättää Nikkanen.

Lisätietoja:

Ulla Nikkanen, toimitusjohtaja, Azets Insight Oy
ulla.nikkanen@azets.com, +358 40 522 9091

Azets on talous-, palkka-, HR- ja neuvonantopalveluja sekä niitä tukevia teknologiaratkaisuja tarjoava Pohjoismaiden johtava toimija, joka palvelee asiakkaita henkilökohtaisesti niin digitaalisesti kuin paikallisesti. Yli 6 500 asiantuntijaamme auttavat asiakkaitamme keskittymään liiketoimintaansa ja saavuttamaan tavoitteensa. www.azets.fi