Tiedote -

Uusi, miehille suunnattu terveysportaali täydentämään vähäistä tiedontarjontaa miesten terveydestä ja hyvinvoinnista

Miehiä on kautta aikojen pidetty vahvoina ja sitkeinä sisseinä; mikä puolestaan on johtanut siihen, että miesten on vaikeampi kertoa ja keskustella omasta terveydestään. Tämän trendin kääntämiseksi julkistetaan nyt uusi, miehille suunnattu terveysportaali, miestenterveys.fi, jonka tarkoituksena on tarjota tietoa miehistä miehille.

Jokainen mies voi itse vaikuttaa omiin mahdollisuuksiinsa pysyä mahdollisimman terveenä. Sopiva ja vaihteleva ruokavalio sekä säännöllinen liikunta voivat torjua hiipivää ylipainoa, joka muutoin voi johtaa erinäisiin sairauksiin. Alkoholin ja tupakan käytön rajoittaminen palkitsee myös tarjoamalla useampia terveitä vuosia iän karttuessa. Miehillä yleisiä vaivoja ovat ylipaino, sydän- ja verisuonitaudit, testosteronin puutos, eturauhasvaivat sekä erektio-ongelmat.

Tänä päivänä on kuitenkin valitettavan vähän tietoa saatavilla siitä, mitä miesten kehoissa ja pään sisällä tapahtuu eri ikäkausina. Pohjoismaisella tasolla on yleisesti ottaen internetistä löydettävissä selkeästi enemmän tietoa naisten terveydestä kuin miesten terveyteen liittyvistä asioista. Tilastot osoittavat myös, että miehet hakevat terveystietoja netistä harvemmin kuin naiset.

-Jokapäiväisessä työssämme miesten terveysasioiden parissa olemme huomanneet, että saatavana olevan terveystiedon määrässä ja laadussa on selkeä sukupuolten välinen ero. Tähän tosiasiaan liittyy puolestaan se, että moni mies on naisia haluttomampi kertomaan siitä, miten hän oikeastaan voi. Siksi haluamme olla edelläkävijöitä ja julkistaa nimenomaan miehille suunnatun terveysportaalin, miestenterveys.fi, josta terveystietoa etsivät miehet - ja myös ne miehet, jotka eivät edes tienneet olevansa terveystiedon tarpeessa - voivat löytää omaa terveyttään koskevaa informaatiota, sanoo Besins Healthcare Nordicsin Managing Director Per-Olof Nilsson.

Mahdolliset lisätiedustelut: Henrik Westdahl, Medical Affairs, henrik.westdahl@medicalaffairs.se, +46 708-68 58 50.

• Terveys, sairaanhoito, lääketiede

Tietoa Besins Healthcare Nordics AB

Besins Healthcare on erikoistunut innovatiivisten, naisten ja miesten hyvinvointia edistävien lääkkeiden kehittämiseen. Toimintamme on keskittynyt hormonaalisiin korvaushoitoihin, ja meillä onkin johtava asema sekä naisille että miehille tarkoitettujen bioidenttisten, transdermaalisten hormonigeelien saralla. Yrityksellämme on tutkimuskeskuksensa Washingtonissa ja tuotteemme valmistetaan Ranskassa, Belgiassa ja Espanjassa. Besins Healthcaren palveluksessa on tällä hetkellä noin 900 henkilöä. Besins Healthcaren valmisteita on yli 100 maassa, ja kansainväliseen portfolioomme kuuluu noin 30 eri tuotetta.

Henrik Westdahl

Lehdistön yhteyshenkilö Lehdistökontaktit +46 708-68 58 50