BMW M2 Competition: kilparataominaisuudet kompaktissa paketissa

BMW M2 Competition: kilparataominaisuudet kompaktissa paketissa

Uusi BMW M2 Competition on BMW M GmbH:n tuorein taidonnäyte huipputehokkaista kompaktin kokoluokan urheiluautoista. Uusi 410 hevosvoiman moottori varmistaa riittävän tehon kaikissa tilanteissa.

BMW M2 Competitionin sydämenä sykkii uusi 410-hevosvoimainen tupla-ahdettu M TwinPower Turbo -moottori, joka perustuu BMW M3:n ja BMW M4:n moottoreihin. Maksimitehot saadaan irti 5 250–7 000 kierroksilla ja maksimivääntömomentti 550 Nm saavutetaan 2 350–5 200 kierroksilla. Poikkeuksellisen lineaarisesti kasvava teho saadaan käyttöön laajalla kierrosalueella. Tuplapakoputkiston sähkötoiminen pakokaasuläpänohjaus alleviivaa moottorin tehoja tunnistettavalla BMW M -äänillä.

BMW M DCT (kaksoiskytkin) automaattivaihteistolla varustettu BMW M2 Competition kiihtyy nollasta sataan 4,2 sekunnissa (6-vaihteinen manuaali 4,4 s.). Elektronisesti rajoitetun huippunopeuden 250 km/h saa nostettua M Driver’s Packagella 280 km/h:iin. Tämä on 10 km/h enemmän kuin aiemmassa BMW M2 Coupéssa.

Kulutuslukemat ovat tehoihin verrattuna hyvin kurissa. 6-lovisen manuaalivaihteistoisen BMW M2 Competitionin yhdistetty kulutus on 9,9–10,0 litraa sadalla kilometrillä ja CO2-päästöt ovat 225–228 g/km*. M DCT -vaihteistolla lukemat laskevat 9,2 litraan sadalla kilometrillä ja 209–210 grammaan kilometrillä.

BMW M2 Competitionissa on kilpa-ajoon suunniteltu älykäs öljyn syöttö ja sen jäähdytysjärjestelmää on testattu vuosien ajan moottoriurheilussa. Laajennettu jäähdyttimen säleikkö ja etuhelman laajat ilmanottoaukot tukevat tehokasta jäähdytystä.

Ajodynamiikka on parannettu esimerkiksi moottoritilassa olevalla hiilikuitulujitetusta muovista (CFRP) valmistetulla poikittaistuella, joka on tuttu BMW M3:sta ja M4:stä. Se tekee keulasta jäykemmän ja parantaa ohjauksen vakautta. Sähköistä ohjaustehostinta, Active M -tasauspyörästöä ja dynaamista ajonvakautuksen valvontaa (DSC) on säädetty tukemaan BMW M2 Competitionin ajo-ominaisuuksia. Uudelleenmuotoillut sivupeilit parantavat aerodynamiikkaa muun muotoilun ohella.

BMW M2:n keskikonsoliin sijoitetut kytkimet mahdollistavat ajon luonteen, moottorin, ohjauksen ja DCT-automaattivaihteiston Drivelogicin asetuksien säätämiseen. Asetuksia voi säätää itselleen sopiviksi ja tallentaa, jolloin ne ovat käytettävissä ohjauspyörän M1- ja M2-painikkeilla.

Punainen käynnistysnappi, mukautuvat LED-ajovalot ja pysäköintiavustin ovat vakiovarusteita

Lisävarustevalikoima

Moottoriurheilusta muotokielensä ammentavat kuppi-istuimet antavat optimaalisen tuen kuljettajalle ja etumatkustajalle. Pääntuki on integroitu selkänojaan, jossa on valaistu M2-logo. Mustalla nahkalla verhoiltuihin istuimiin saa joko siniset tai oranssit tikkaukset, jotka ovat saatavilla myös vakiovarusteiseen urheiluistuimeen.

BMW M GmbH:n kokemus moottoriurheilusta näkyy aiempaa suuremmissa jarrulevyissä (edessä 400 mm ja takana 360 mm) ja harmaissa jarrusatuloissa, joissa on kuusi jarrumäntää edessä ja neljä takana. M Sport -jarrut varmistavat tehokkaan jarrutuksen.

Lisävarusteena saatavien 19-tuumaiset kevytmetallivanteiden puolat ovat Y-muodossa. BMW M2 Competitioniin on saatavilla uusi väri, Hockenheim Silver.

BMW M2 Competitionin vahvistamaton ennakkohinta on alkaen 103 514,70 euroa (M DCT A) ja ennakkomyynti alkaa Suomessa kesän 2018 aikana.

*Kulutus- ja päästölukemiin vaikuttavat valittu rengastyyppi.

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce ja joka tarjoaa myös rahoitus- ja liikkuvuuspalveluita. BMW Groupilla on 31 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 2 463 500 autoa ja 164 000 moottoripyörää vuonna 2017. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2016 oli 94,16 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 9,67 miljardia euroa. Vuoden 2016 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 124 729 työntekijää.

www.bmwgroup.com
Google+: http://googleplus.bmwgroup.com