Uuden sukupolven BMW Z4 Roadsterin ensiesiintyminen

Uuden sukupolven BMW Z4 Roadsterin ensiesiintyminen

Viime vuonna esitelty BMW Concept Z4 -konseptiauto toteutuu BMW Z4 M40i First Edition -tuotantomallina, joka esitellään Pebble Beachissä, Kaliforniassa.

Keula ulottuu pitkälle etuakselin taakse, ja suuret ilmanottoaukot sekä takaluukkuun integroitu voimakas spoileri ovat aitoa urheiluautomuotoilua. Ohjaamo on sijoitettu keskelle autoa. 19-tuumaiset alumiinivanteet ovat kaksiväriset ja tuplapuolaiset. BMW Z4 M40i First Edition -erikoismallin ulkovärinä on metallinhohtoinen Frozen Orange -mattaväri.

Avokattoisen ja kaksipaikkaisen BMW Z4:n matala painopiste, leveä raideleveys ja täydellinen 50:50 painojakauma korostavat klassisen roadsterin tunnusmerkkejä.

BMW Z4 M40i First Editionissa on erittäin tehokas kuusisylinterinen moottori (250 kW/340 hv), urheilujousitus, sähkösäätöiset iskunvaimentimet, M Sport -jarrujärjestelmä ja elektronisesti ohjattu M Sport -tasauspyörästö, jotka tekevät ajamisesta nautinnollisen urheilullista. BMW Z4 M40i kiihtyy nollasta sataan vain 4,6 sekunnissa.

LED- ajovalot on asetettu pystysuuntaisesti ja kaukovalot mukautuvat ajotilanteen mukaan. Ohjaamo on BMW:lle tyypilliseen tapaan suunniteltu kuljettajan ehdoilla. BMW Head-Up -näyttö heijastaa ajon kannalta tärkeimmät tiedot suoraan kuljettajan näkökenttään, joten kuljettaja näkee ne kääntämättä katsettaan liikennetilanteesta ja tiestä. BMW Live Cockpit Professional -näyttö sisältää mittariston lisäksi toisen näytön joka toimii yksiöitävänä hallintapaneelina auton toimintojen ohjaamiseen.

Sisustuksessa on käytetty mustaa Vernasca-nahkaa ja koristetikkauksia. Sähkösäätöisissä urheiluistuimissa on muistitoiminto.

BMW Z4 M40i First Edition -erikoismalli on maistiainen uudesta roadster-sukupolvesta. BMW julkistaa muut moottorivaihtoehdot ja tekniset innovaatiot syyskuussa. Autonäyttelyissä uusi BMW Z4 esiintyy ensimmäisen kerran Pariisissa 4.–14.10.2018, ja mallin myynti aloitetaan keväällä 2019.

Tekniset tiedot:
BMW Z4 M40i First Edition
250 kW/340 hv
EU-yhdistetty kulutus*: 7,1–7,4 l/100 km
CO2-päästöt*: 162–168 g/km

*Kulutus- ja päästölukemiin vaikuttaa valittu rengastyyppi.

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce ja joka tarjoaa myös rahoitus- ja liikkuvuuspalveluita. BMW Groupilla on 31 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 2 463 500 autoa ja 164 000 moottoripyörää vuonna 2017. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2016 oli 94,16 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 9,67 miljardia euroa. Vuoden 2016 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 124 729 työntekijää.

www.bmwgroup.com
Google+: http://googleplus.bmwgroup.com