Äänikirjapalvelu BookBeat lanseerasi perhetilin – nyt koko perhe voi kuunnella yhtä aikaa omia lempikirjojaan

Äänikirjojen kulutus on huimassa kasvussa ja yhä useampi suomalainen kuuntelee äänikirjaa suoraan kännykästään. Usein äänikirjoja harrastaa koko perhe. Palvelun laaja valikoima sisältää kymmeniä tuhansia kirjoja eri lajityypeistä eri-ikäisille kuuntelijoille, ja siksi useat käyttäjät ovat toivoneet perhetiliä. BookBeat vastaa toiveisiin ja tarjoaa nyt mahdollisuuden liittää käyttäjätiliin perheenjäseniä. Näin jokainen voi kuunnella omaa kirjaansa omalta laitteeltaan.

“Asiakkaiden toiveet ja tarpeet on asia, jota kuuntelemme aina herkällä korvalla. Toivomus perhetilistä on tullut esille usein”, kertoo BookBeatin Suomen liiketoiminnan kehityksestä vastaava Sari Forsström. “Nyt kesälomien alkaessa tämä toive on ilo toteuttaa: tästä lähtien jokainen BookBeatin käyttäjä, jonka taloudessa asuu useampi henkilö voi halutessaan lisätä tiliinsä yhdestä neljään lisäprofiilia. Kustakin lisätystä profiilista veloitetaan 4,90 euroa/kuukausi.”

“Mahdollisuus kuunnella yhtä aikaa puolison tai lasten kanssa kukin omaa kirjaansa ilman, että kokonaiskustannus nousee kaksinkertaiseksi on ollut musiikin ja tv-sarjojen suoratoistopalveluista jo tuttu palvelumalli, ja siksi on luonnollista, että sitä on kysytty meiltäkin”, Forsström toteaa. “Suomen markkinan johtavana äänikirjapalveluna haluamme palvella asiakkaitamme niin hyvin kuin mahdollista. Siksi toimme perhetilin saataville heti kun voimme”, Forsström jatkaa. “Asiakkaat voivat helposti ja joustavasti lisätä ja poistaa profiileja käytöstä, ja kokonaiskuluun tulee näin huomattava säästö. Jatkossa puoliso tai lapset voivat siis kuunnella kukin omia kirjojaan yhtä aikaa, ja valita ja tallentaa omat kirjalistansa.”

Kesäloma kuuntelun korkeasuhdanne - lisää lastenkirjoja, jännitystä ja klassikoita

Kesä- ja loma-ajat ovat äänikirjojen kuuntelun kulta-aikaa. Vapaa-aika lisääntyy, ja toisaalta ollaan paljon liikenteessä. Äänikirjavalikoima kulkee kännykässä helposti mukana kaikkialle. “Matkoilla, puutarhassa, metsässä ja rannalla voi muun tekemisen ohessa kuunnella samalla äänikirjaa. Äänikirjat ovat ‘kirjojen hands-free’,” sanoo Forsström.

BookBeat tuo kesään yhdessä kustantamoiden kanssa paljon uutta kuunneltavaa kaikista lajityypeistä. Esimerkiksi lastenkirjoista ovat saatavilla nyt sekä Sinikka ja Tiina Nopolan Risto Räppääjät että Astrid Lindgrenin klassikot, kuten Saariston lapset ja Eemelit. Aikuisten klassikoissa valikoima on täydentynyt esimerkiksi Mika Waltarilla ja Märta Tikkasella. Uutuuksina on ilmestynyt erityisesti jännäreitä, viihdettä ja henkilökuvia. “Hyviä uutuuksia ja klassikoita tulee nyt jatkuvasti lisää valikoimaan. Odotamme erittäin hyvää äänikirjakesää”, Forsström iloitsee.

Lisätietoja perhetilistä: https://www.bookbeat.com/fi/perhetili

BookBeat on e- ja äänikirjasovellus, jossa käyttäjä saa lukea ja kuunnella kirjoja rajattomasti älypuhelimellaan tai tabletillaan. Palvelu lanseerattiin Suomessa laajasti kesän 2016 aikana ja kuluneena vuonna äänikirjojen kuuntelu on jatkuvasti kasvattanut suosiotaan. BookBeatin omistaa ruotsalainen Bonnier, joka on yksi Euroopan suurimmista kustantamoryhmistä.

BookBeat on Suomen suosituin äänikirjapalvelu, jonka valikoimassa on yli 900 000 e- ja äänikirjaa. Tällä hetkellä palvelu toimii Euroopassa 30 maassa. Suomessa BookBeat aloitti vuonna 2016. Sovelluksen suosio on kasvanut jatkuvasti: Suomessa käyttäjiä on yli 300 000. BookBeatin omistaa Bonnier, yksi Euroopan suurimmista kustantamoryhmistä.