BookBeat 24 uuteen eurooppalaiseen markkinaan – äänikirjapalvelu on nyt tilattavissa 28 maassa

Äänikirjapalvelu BookBeat lanseerattiin Ruotsissa ja Suomessa vuonna 2016 ja seuraavien vuosien aikana se aloitti myös Saksassa ja Isossa Britanniassa. Nyt palvelu ottaa seuraavan askeleen ja ryhtyy testamaan eurooppalaisen markkinan eri maiden potentiaalia ja kasvattamaan kansainvälisten käyttäjien määrää tuomalla palvelun kaikkiaan 24 uuteen EU-markkinaan. Uusia BookBeat-maita ovat mm. Espanja, Italia, Tanska, Puola ja Alankomaat. Kaikkiaan BookBeat toimii nyt 28 maassa.

"Don't get stuck in the starting block" on ollut BookBeatin motto ja strategia alusta alkaen. Ainoa tapa saada selville onko jossain markkinassa potentiaalia vai ei, on mennä siihen markkinaan ja ryhtyä myymään tuotetta," kiteyttää BookBeatin toimitusjohtaja Niclas Sandin. "Tämä pätee niin kuluttaja-asiakkaisiin kuin äänikirjat tuottaviin kustantamoihin. Liiketoiminnan mahdollisuudet selviävät kyllä, kun työ on päässyt alkuun," hän jatkaa. "Kun päästään myymään oikeille asiakkaille voidaan lisätä panostusta vasteen perusteella. Pitkän tähtäimen tavoitteena on tulla Euroopan johtavaksi äänikirjojen striimauspalveluksi."

Nyt uutena mukaan tuleviin maihin BookBeat lanseerataan palveluna, jossa asiakas voi kuunnella ja lukea noin 50 000 ääni- ja e-kirjan katalogia. Valikoiman pääkieli on englanti, mutta useissa markkinoissa on mahdollisuus kuunnella myös tuhansien äänikirjojen valikoimaa paikallisella kielellä. Aloitusvaiheessa kunkin markkinan kehittämistä johdetaan Ruotsista käsin, ja palvelun ja sovelluksen kieli on englanti. Paikalliset tiimit rekrytoidaan, kun markkinan potentiaali ja kiinnostus äänikirjojen kuukausimaksullisen palvelun ostamiseen on todennettu.

“Johtuu paljolti Suomesta ja siitä että BookBeatin lanseeraus suomalaiseen markkinaan onnistui niin hyvin, että teemme nyt tämän siirron. Suomessa oli aloitusvaiheessa aika kapea suomenkielinen äänikirjavalikoima, mutta kun pystyimme osoittamaan, että asiakkaiden kysyntä ja kiinnostus on olemassa, alkoi muutos. Asiakasmäärä ja kirjojen kulutus kasvoi nopeasti ja kustantajat lisäsivät äänikirjatuontantoa. Parhaassa tapauksessa näemme samanlaisia kehityspolkuja muuallakin Euroopassa, myös maissa joissa äänikirja ei vielä ole merkittävässä roolissa,” Sandin summaa.

Lisätiedot ja kysymykset:

Niclas Sandin, CEO, BookBeat, niclas.sandin@bookbeat.com

Sari Forsström, Business Development Manager BookBeat Suomi, sari.forsstrom@bookbeat.com +358503387293

BookBeat on e- ja äänikirjasovellus, jossa käyttäjä saa lukea ja kuunnella kirjoja rajattomasti älypuhelimellaan tai tabletillaan. Viimeisen parin vuoden aikana äänikirjojen kuuntelu on jatkuvasti kasvattanut suosiotaan, ja BookBeat on Suomen äänikirjapalveluiden markkinajohtaja. Vuonna 2016 lanseeratun BookBeatin päämarkkinat ovat tällä hetkellä Ruotsi, Suomi ja Saksa. BookBeatin omistaa ruotsalainen Bonnier, joka on yksi Euroopan suurimmista kustantamoryhmistä.

BookBeat on Suomen suosituin äänikirjapalvelu, jonka valikoimassa on yli 900 000 e- ja äänikirjaa. Tällä hetkellä palvelu toimii Euroopassa 30 maassa. Suomessa BookBeat aloitti vuonna 2016. Sovelluksen suosio on kasvanut jatkuvasti: Suomessa käyttäjiä on yli 300 000. BookBeatin omistaa Bonnier, yksi Euroopan suurimmista kustantamoryhmistä.