Vuoden 2019 kuunnelluin kirja on Jari Tervon LOIRI.

Vuoden 2019 kuunnelluin kirja on Jari Tervon LOIRI.

Vuoden 2019 suosituimmat äänikirjat ovat selvillä: Vuoden uutuuksista kuunneltiin eniten Jari Tervon Vesa-Matti Loirista kirjoittamaa LOIRI.-elämäkertaa. Suosituimpia kirjailijoita ovat J. K. Rowling, Camilla Läckberg, Enni Mustonen, Jo Nesbø ja Lars Kepler. Äänikirjakuuntelu kasvoi koko vuoden ja BookBeatin suomalaisten asiakkaiden kirjankulutus yltää vuonna 2019 lähemmäs 30 miljoonaan tuntiin.

"Jotkut ovat jo ehtineet lukea Vesa-Matti Loirin elämäkerran, mutta näyttelijä Eero Saarinen luki sen ääneen. Olen iloinen, että suuren taiteilijan tarina on äänikirjana, korvan kautta koskettanut niin monen kansalaisen sydäntä ja mieltä," tuumaa kirjailija Tervo teoksen äänikirjamenestyksestä. Jari Tervon LOIRI. (Otava) ilmestyi äänikirjana lokakuussa ja on siitä pitäen ollut hyvin suosittua kuunneltavaa.

Kotimaisen suosikkielämäkerran lisäksi keskitysleirille sijoittuva ja tositarinasta kumpuava rakkaustarina, Heather Morrisin, Auschwitzin tatuoija (Aula & Co.) ja toisaalta otteessaan pitävä, Jo Nesbøn 12. Harry Hole –jännäri Veitsi (Johnny Kniga) keräsivät suuren yleisön. Aiempien vuosien tapaan suosio on jakautunut elämäkertojen, jännityksen, fiktion ja tietokirjojen kesken.

Top 15 Vuoden 2019 kuunnelluimmat kirjat

1 LOIRI. Jari Tervo
2 Auschwitzin tatuoija Heather Morris
3 Veitsi Jo Nesbø
4 Kultahäkki Camilla Läckberg
5 Miksi nukumme — unen voima Matthew Walker
6 Sotaleski Enni Mustonen
7 21 oppituntia maailman tilasta Yuval Noah Harari
8 Jääprinsessa Camilla Läckberg
9 Satakieli Kristin Hannah
10 Myrskyn sisar Lucinda Riley
11 Hermo Juha Rautaheimo
12 Läpi helvetin Marko Lempinen
13 Karhuryhmä Holmavuo & Gustafsberg
14 Homo Deus Yuval Noah Harari
15 Kivenhakkaaja Camilla Läckberg

Vuoden 2019 kuunnelluimmat vuonna 2019 ilmestyneet äänikirjat, eniten kuunneltuja tunteja.

Top 15 Vuoden 2019 kuunnelluimmat kirjailijat

1 J. K. Rowling
2 Camilla Läckberg
3 Enni Mustonen
4 Jo Nesbø
5 Lars Kepler
6 Yuval Noah Harari
7 George R. R. Martin
8 Jojo Moyes
9 Michelle Obama
10 Lucinda Riley
11 Tiina Nopola, Sinikka Nopola
12 Thomas Erikson
13 Leena Lehtolainen
14 Ilkka Remes
15 Elena Ferrante

Kuunnelluimmat kirjailijat, kuunneltuja tunteja yhteensä 2019.

Kaikkiaan BookBeatin suomalaiset käyttäjät tulevat tänä vuonna, tällä tahdilla, kuuntelemaan lähes 30 miljoonaa tuntia kirjoja.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Sari Forsström, Business Development Manager BookBeat Suomi

sari.forsstrom@bookbeat.com, +358 50 338 7293

BookBeat on e- ja äänikirjasovellus, jossa käyttäjä saa lukea ja kuunnella kirjoja rajattomasti älypuhelimellaan tai tabletillaan. Viimeisen parin vuoden aikana äänikirjojen kuuntelu on jatkuvasti kasvattanut suosiotaan, ja BookBeat on Suomen äänikirjapalveluiden markkinajohtaja. Vuonna 2016 lanseeratun BookBeatin päämarkkinat ovat tällä hetkellä Ruotsi, Suomi ja Saksa. BookBeatin omistaa ruotsalainen Bonnier, joka on yksi Euroopan suurimmista kustantamoryhmistä.

BookBeat on Suomen suosituin äänikirjapalvelu, jonka valikoimassa on yli 900 000 e- ja äänikirjaa. Tällä hetkellä palvelu toimii Euroopassa 30 maassa. Suomessa BookBeat aloitti vuonna 2016. Sovelluksen suosio on kasvanut jatkuvasti: Suomessa käyttäjiä on yli 300 000. BookBeatin omistaa Bonnier, yksi Euroopan suurimmista kustantamoryhmistä.